سرعت تولید محصولات حوزه سلول‌های بنیادی شتاب می‌گیرد

امیر علی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: با ارائه راهکارهایی همچون توسعه همکاری با سایر مراکز و نهادها به دنبال حمایت حداکثری از شرکت‌های دانش بنیان فعال حوزه سلول‌های بنیادی هستیم. زیرا ستاد بر اساس مفاد سند ملی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان سیاست گذار و هماهنگ کننده اصلی ذینفعان این حوزه معرفی شده است.

وی ادامه داد: بنابراین تلاش می‌کنیم بر اساس برنامه راهبردی ۱۰ ساله ذیربط نحوه تعامل و حمایت از توسعه علوم و فناوری‌های این حوزه با مراجع مربوطه تنظیم و ترسیم شود.

حمیدیه ابراز کرد: در این راستا سازمان غذا و دارو به عنوان یکی از ذینفعان و حامیان کلیدی این حوزه در کشور محسوب می‌شود. همکاری ستاد و سازمان غذا و دارو در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه می‌تواند گامی مهم و تأثیرگذار باشد. انتظار می‌رود با همفکری مشترک زمینه سرعت بخشی به توسعه فناوری و تولید محصولات ذیربط بیش از پیش افزایش یابد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری با تاکید بر تمرکز به حیطه‌های جدید همچون سلول‌درمانی، ژن‌درمانی و مهندسی‌بافت گفت: تسریع در تشکیل کمیته راهبردی محصولات سلول‌های بنیادی با حضور ریاست سازمان جهت تسریع در رسیدگی به پرونده‌های فنی و رفع مشکلات شرکت‌های این حوزه نیز در دست اقدام است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا