رصد رانندگان بد با فناوری جدید خودروهای خودران

گروهی از محققان دانشگاه آکسفورد با استفاده از عادت‌های بد رانندگان انگلیسی به یک فناوری جدید خودروهای خودران آموزش می‌دهند تا مانند انسان فکر کند و در مقابل چالش‌هایی که در خیابان روبرو می‌شود، مانند انسان واکنش نشان دهد.

این فناوری برای تحلیل تصاویر و ویدئوهای مربوط به هزاران دوربین مدار بسته و پهپاد، هرگونه حرکت رانندگان در جاده را رصد می‌کند.

در مرحله بعد با استفاده از ماشین یادگیری رفتار طبیعی انسان در هر وضعیتی پیش بینی می‌شود و سناریوهایی شبیه سازی شده از شرایط واقعی ارائه می‌شود. به این ترتیب خودروهای خودران می‌آموزند در هر وضعیتی چگونه عمل کنند.

به گفته محققان بسیاری از ویدئوهایی که برای آموزش این فناوری خودروهای خودران استفاده شده مربوط به رانندگان خاطی است. به عبارت دیگر در این سیستم از ویدئوهای واقعی استفاده می‌شود بنابراین کیفیت رانندگی افراد در آن با شرایط واقعی قابل مقایسه است.

در اصل محققان در این پژوهش قصد داشتند رفتار واقعی رانندگان در جاده‌ها را به سیستم بیاموزند.

این فناوری علاوه بر رفتار رانندگان، حرکات عابران، دوچرخه و موتور سواران را نیز تحلیل می‌کند تا رفتار آنان در سناریوهای مختلف و بیشمار را بررسی و پیش بینی کند.

فناوری مذکور سال آینده در دو پروژه آزمایشی استفاده می‌شود که هزینه ۷ میلیون پوندی آنها از سوی دولت تعیین شده است. هدف این پروژه‌ها آزمایش خودروهای خودران در جاده است.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا