سریعترین موتورسیکلت توربینی جهان با قدرت یک بالگرد

 این فناوری جدید Madmax نام دارد که به تازگی و در جریان برگزاری رقابتی خاص برای موتورسیکلتهای ارتقایافته رونمایی شد.توربین به کار گرفته شده در این موتورسیکلت مبتنی بر همان توربینهایی است که جهت تأمین نیروی لازم برای حرکت پره بالگردها مورد استفاده قرار می گیرد. در Madmax نیز از نمونه توربین ساخت رولز رویس و بوئینگ استفاده شده است.

نکته جالب توجه این است که این موتورسیکلت تمام تجهیزات جانبی موتورسیکلتهای عادی را دارد و از این رو می توان آن را محصولی قانونی جهت استفاده در خیابانها به شمار آورد.

استفاده از کربن صیقل داده شده در بدنه اصلی این موتورسیکلت آن را به محصولی آیرودینامیک تبدیل کرده است و از آن مهمتر اینکه طراحان تصمیم گرفتند بخشهای خاصی نظیر توربین و تمامی فناوریهای به کار رفته در ساختار موتورسیکلت را به گونه ای در آن جاسازی کنند که به راحتی قابل رؤیت باشد. آنها این کار را به این دلیل انجام داده اند که بیش از پیش بر جذابیت ساختاری آن بیفزایند.

حداکثر سرعت این موتورسیکلت چیزی درحدود ۳۷۷ کیلومتر بر ساعت است که از این حیث در دنیا تقریبا بی رقیب است، هرچند در نسخه های ارتقایافته تر آن این رقم احتمالا بالاتر خواهد بود.این موتورسیکلت جدید در جریان رقابتی که اخیرا در بریتانیا برگزار شد سه رکورد جالب توجه از خود برجای گذاشت که مهمترین آن کسب عنوان سریعترین موتورسیکلت توربینی جهان است. در این بخش از رقابت Madmax توانست مسافت یک مایل را با سرعت ۳۷۶.۱ کیلومتر بر ساعت طی کند.

به گزارش مهر ، همچنین این فناوری جدید در یکی دیگر از رکوردشکنی ها مسافت استاندارد یک چهارم مایل را تنها در ۳.۹۱ ثانیه طی کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا