گزارش تصویری از بزرگترین کانال آبی کانادا

این کانال  آبی قدیمی ترین سازه آبی موجود در آمریکای شمالی است که هنوز از آن استفاده می شود . البته باید متذکر شد که استفاده از این خیابان های ویژه تنها در برخی از  ماه های سال امکان دارد و تردد در آن از اواسط ماه می ( اردیبهشت) شروع شده و در اواسط ماه اکتبر (مهر) پایان می یابد .  البته در سایر ماه ها که مصادف با فصل زمستان است ، این کانال یخ زده و ضخامت یخ های آن به اندازه ای زیاد است که صدها نفر برای تفریح و سر خوردن روی یخ ها به روی کانال  آمده و از آن استفاده می کنند .

در سال 1812 ، دولت انگلیس مطلع شد که آمریکائی ها قصد حمله به تاسیسات و کلنی های انگلستان در شمال کانادا را دارند و به همین دلیل آن ها با اقدامی پیش گیرانه اقدام به ساخت راه های خشکی و کانال های آبی متعددی برای کمک رسانی احتمالی بین شهرهای مهم کردند که کانال ریدیو یکی از همین تاسیسات به شمار می رود .

ساخت این کانال در سال 1832 به پایان رسید .  این مسیر های آبی در ابتدا به منظور جلوگیری از حرکت واحد های پیاده نظام دشمن ساخته شده بودند  و در واقع مردم کانادا این خیابان های آبی را با کمک رود اتاوا ساخته اند و این مسیر آبی دارای راه های انشعابی کوچک و بزرگی است . نزدیکترین  ساحل با این شهر حدود یکصد کیلومتر فاصله دارد .

در سال 1925 این کانال آبی به عنوان میراث تاریخی ملی کانادا معرفی شده و در نهایت در سال  2000 کانال آبی ریدیو به عنوان یکی از آثار و مفاخر تاریخ کانادا ثبت شده و جالب تر اینکه در سال 2007 و پس از جنجال های فراوان این کانال آبی دویست ساله در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد .

برای ساخته شدن این کانال تعداد زیادی از کارگران و سازندگان به دلایل مختلفی جان سپردند که اصلی ترین این عوامل بیماری مالاریا و حوادث در حین کار به شمار می روند . امروزه آرامگاه بسیاری از این افراد در نزدیکی کانال به چشم می خورند که البته مورد احترام مردم قرار دارند . 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا