اسپری آبگریز کننده کاشی و سرامیک تولید شد

بررسی محصولات نانو و ارائه تاییدیه نانو مقیاس به آنها از جمله فعالیت‌های مهم ستاد توسعه فناوری نانو از ۴ سال گذشته بوده است. در واقع بررسی مواد و محصولات تولید و عرضه‌شده در حوزه فناوری نانو، سبب شفافیت بازار محصولات نانو شده و به ارتقای کیفی این محصولات و افزایش اعتماد مصرف کنندگان کمک می‌کند.

یکی از این محصولات که توسط یک شرکت دانش بنیان به تولید رسیده، نانوکلوئید ایجادکننده پوشش آبگریز روی سطوح کاشی و سرامیک است.

از آنجایی که جذب آب توسط انواع مصالح ساختمانی می‌تواند معایب بسیاری در پی داشته باشد این محصول تولید شده است. با توجه به نوع و کاربرد ماده مورد نظر، کاهش خواص مکانیکی و عملکردی و تأثیر بر ظاهر مصالح و سازه از جمله این عیوب بشمار می‌رود.

ایجاد پوشش‌های ضد آب روی انواع مصالح ساختمانی از تجمع بیش از حد آب روی سطح آن‌ها کاسته و اثرات مطلوبی در زیبایی و کارآیی آن‌ها خواهد داشت. این اثرات در مورد سطوح کاشی و سرامیک نیز بروز کرده و از ایجاد لکه ناشی از خشک شدن قطرات آب جلوگیری می‌کند.

اخیراً ارائه محصولاتی بر پایه فناوری نانو در این حوزه گسترش قابل توجهی یافته است. این محصول اکنون در بازار موجود بوده و تاییدیه نانو مقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو دریافت کرده است.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا