هوش مصنوعی انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می دهد

به گزارش سی نت، در مقاله ای که در اوایل ماه جاری منتشر شده، یک تیم از کارشناسان یادگیری ماشین اظهار کردند که ابزارهای هوش مصنوعی می‌تواند به طور قابل توجهی از انتشار کربن و گازهای گلخانه‌ای جلوگیری کند.

بنا به گفته کارشناسان دانشگاه هاروارد، ام. آی. تی، گوگل و مایکروسافت با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و یادگیری ماشین می‌توان تغییرات بزرگی در سیستم حمل و نقل به وجود آورد که همین موضوع به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک شایانی می کند.

گاز گلخانه‌ای گازی است که در جو یک سیاره وجود دارد و در محدودهٔ فرو سرخ به جذب و انتشار پرتوها می‌پردازد. گازهای گلخانه‌ای موجود در جو زمین که به‌طور طبیعی در آن وجود دارند شامل بخار آب، کربن دی‌اکسید، متان، دی نیتروژن مونوکسید و اوزون هستند اما فعالیت‌های بشری، بر میزان بسیاری از این گازها در جو افزوده‌است.

به گفته کارشناسان با کمک ابزارهای هوش مصنوعی می‌توان تا سال ۲۰۵۰ انتشار گازهای گلخانه‌ای را ۲۰ تا ۳۷ درصد کاهش داد.

پژوهشگران طی این مطالعه گفتند علاوه بر استفاده از هوش مصنوعی، تمام شرکت‌های جهان همانند شرکت ال‌جی نیز باید برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کاری کنند. شرکت ال‌جی اخیراً طی اقدامی از پروژه خود به نام" کربن صفر" (Zero Carbon) خود پرده برداشت. طی این پروژه، قرار است ال‌جی انتشار کربن ناشی از ساز و کارهای جهانی خود تا سال ۲۰۳۰ به صفر برساند.