اطلاعات کاربران قیمت گذاری می شود

بسیاری از کارشناسان فناوری معتقدند اطلاعات کاربران ارزشمندترین منابع برای شرکت های بزرگ اینترنتی به حساب می آید. اکنون به نظر می رسد سیاستمداران تصمیم دارند ارزش رقمی و واقعی این اطلاعات را مشخص کنند.

سناتور «مارک وارنر» و «جاش هاولی» لایحه «طراحی حسابرسی محافظتی برای گسترش نظارت و مقررات در قانون اطلاعات» (DASHBOARD) را به مجلس سنای آمریکا ارائه کرده اند. طبق این لایحه شرکت هایی که ۱۰۰ میلیون یا بیشتر کاربر دارند باید هر ماه نوع اطلاعات جمع آوری شده را اعلام کنند. علاوه بر آن باید هر ۹۰ روز ارزش مالی اطلاعات جمع آوری شده را نیز محاسبه کنند.

به عنوان مثال اگر گوگل و فیس بوک معتقدند ارزش اطلاعات ماهانه کاربری ۵ دلار است آنها باید این رقم را اعلام کنند. کمیسیون ارز و اوراق بهادار آمریکا نیز باید روش هایی برای محاسبه ارزش اطلاعات طراحی کند.

براساس چنین اقدامی شرکت ها باید ارزش کل اطلاعات کاربران را به طور سالانه محاسبه و اعلام کنند. آنها باید به کاربران قدرت انتخاب برای حذف کل یا بخشی از اطلاعاتشان را بدهند.

این سناتورهای آمریکایی امیدوارند لایحه مذکور به کاربران کمک کند هنگام استفاده از سرویس های اینترنتی به اطلاعات بیشتری دسترسی داشته باشند و دقیقاً بدانند شرکت های اینترنتی از اطلاعاتی که آنها به اشتراک می گذارند، چگونه استفاده می کنند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا