تأثیر مصرف حبوبات در پیشگیری از بیماری‌های قلبی

دکتر لیلا آزاد بخت روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مطالعات مختلف داخلی و خارجی هم نشان می‌دهد که استفاده از حبوبات خطر ابتلا به دیابت را در مردان کاهش می‌دهد.

وی بر لزوم استفاده از پروتئین‌ها به خصوص پروتئین‌هایی با منشا گیاهی تاکید کرد و گفت: حبوبات به خصوص عدس و ماش، می‌تواند در سلامت مردان نقش مهمی داشته باشد.

متخصص تغذیه و رژیم شناسی به انجام مطالعه در بین جمعی از سالمندان شهر تهران از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و گفت: این مطالعه نشان داد که استفاده از زیرگروه های مختلف سبزی در سلامت قلب – عروق نقش موثری دارد.

وی افزود: این مطالعه نشان داد که استفاده از سبزیجات برگ سبز تیره و روشن، سبزیجات قرمز و نارنجی؛ می‌تواند در سلامت قلب و عروق و پیشگیری از بیماری‌های مزمن در مردان نقش موثری داشته باشد.

آزادبخت ادامه داد: استفاده از سبزیجات مانند کاهو، اسفناج و گوجه فرنگی، هویچ، فلفل دلمه ای و لوبیا سبز در رژیم غذایی مردان سالمند، می‌تواند در پیشگیری از سندرم متابولیک و چاقی کمک کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: مطالعات زیادی در سطح دنیا در مورد دریافت غذایی با سلامت انجام شده، غالب این مطالعات نشان دادند که استفاده از ویتامین‌هایی که نقش آنتی اکسیدن مانند ویتامین C ، E و بتاکاروتن دارند، می‌تواند در سلامت مردان به خصوص قلب و عروق نقش مهمی داشته باشد.

وی بر لزوم استفاده بیشتر از مواد حاوی آنتی اکسیدان تاکید کرد و افزود: استفاده بیشتر از مواد حاوی آنتی‌اکسیدان مانند میوه‌ها و سبزیجات تازه، عوامل خطر قلبی و عروقی را در مردان سالمند تهرانی کاهش می‌دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا