هوشمندسازی صنعت حمل و نقل در کشور تصویب شد

تفاهم نامه همکاری با موضوع ارتقای علوم بنیادین و هوشمند سازی صنعت حمل و نقل بین ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) منعقد می‌شود.

این تفاهم نامه با هدف «توسعه فناوری و زیست بوم دانش بنیان در حوزه صنعت حمل و نقل» و «تحقق اهداف برنامه توسعه دانش و تولید محصولات دانش بنیان» به امضای طرفین می‌رسد.

همچنین از دیگر اهداف این تفاهم نامه می‌توان به مواردی چون «افزایش همکاری طرفین در پروژه‌های تحقیقاتی پیرامون اولویت‌ها، نیازمندی‌ها، بازار، مشتریان و … در حوزه حمل و نقل پیشرفته» و «افزایش همکاری برای راه اندازی و شبکه‌سازی آزمایشگاه‌های حوزه حمل و نقل و ارائه خدمات آزمایشگاهی به پژوهشگران و شرکت‌های دانش‌بنیان» اشاره کرد.

«همکاری در زمینه داوری و ارزیابی طرح‌ها و اختراعات، نظارت و بررسی نتایج پروژه‌های تحقیقاتی»، «برگزاری مشترک کنفرانس‌ها، رویدادها، همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و نشست‌های علمی تخصصی در حوزه مأموریت ستاد در سطح ملی و بین المللی» و «هدایت، حمایت و پشتیبانی از ایده‌ها، طرح‌های فناورانه و کسب و کارهای نوین دانش بنیان» از جمله اهدافی است که باید پس از امضای این تفاهم نامه اجرایی شود.

بر اساس اعلام ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این تفاهم نامه در صدد است تا ضمن حمایت هدفمند و هوشمندانه از توانمندی‌های داخلی و ایده‌های برتر در حوزه حمل و نقل، نیاز کشور را به موقع و با نگاه تخصصی و صرفه اقتصادی تأمین کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا