بررسی رشد هشدار دهنده سرطان ریه در اروپا

سینا پرس : رشد بیش از حد و نگران کننده سرطان ریه در کشور اتریش سبب بروز نگرانی هایی در بین مقامات بهداشتی این کشور شده است . این سرطان مرگبار بیشتر در بین زنان مشاهده شده و آمارهای رسمی نشان از افزایش صد درصدی آن در بین مردم این کشور طی بیست سال گذشته دارد . بر اساس این آمار ها هر ساله یک هزار و ششصد گزارش جدید از ابتلا به سرطان ریه تنها در بین زنان اتریشی ثبت می شود که  البته باید به این نکته نیز توجه داشت که رشد این نوع سرطان در بین سایر کشورهای اروپائی نیز بسیار زیاد بوده و به طرز غیر قابل باوری در بین زنان شایع شده است . این افزایش آمار مبتلایان به سرطان ریه به حدی است که کارشناسان بهداشتی پیش بینی می کنند به زودی سرطان ریه از نظر آمار تلفات در بین زنان اروپائی ، از سرطان پستان پیشی گرفته و به عنوان نخستین سرطان تهدید کننده محسوب شود . گفتنی است پزشکان اصلی ترین دلیل ابتلا به سرطان ریه را استعمال دخانیات و به ویژه مصرف سیگار می دانند .

از سوی دیگر باید توجه داشت که اگر چه سالانه بیش از دو هزار و هفتصد نمونه جدید گزارش ابتلا به سرطان ریه در کشور اتریش ثبت می شود ولی مقامات بهداشتی این کشور ، اعلام کرده اند که این آمار روند ثابتی داشته و پیش بینی می شود از نظر افزایش ، تا سال 2030 میلادی تغییری در آن حاصل نشود . این موضوع در حالی است که روند افزایشی ابتلا به سرطان ریه در بین زنان بسیار هشدار دهنده بوده و کارشناسان پیش بینی می کنند این رقم تا سال 2030 میلادی به عدد سه هزار و دویست و هشت مورد ابتلا به صورت سالانه افزایش یافته و این موضوع به معنی وجود دویست و پنجاه مورد ابتلا به این بیماری کشنده بیشتر از مردان خواهد بود .

موضوع قابل تامل در این آمار ها ، افزایش انواع سرطان های مختلف در بین مردم کشور اتریش است که روندی صعودی داشته و فارغ از تقسیم بندی جنسیتی ، پیش بینی می شود تا سال 2030 میلادی سالانه 44 هزار نمونه جدید ابتلا به سرطان در بین مردان و زنان به ثبت برسد که این آمار در مقایسه با رقم 39 هزار و 300 نمونه ثبت شده در سال 2010 میلادی ، نشان دهنده افزایشی سیزده درصدی است .

در خاتمه باید خاطر نشان کرد که میزان تلفات و مرگ و میر ثبت شده ناشی از سرطان در این کشور اروپائی در سال 2010 میلادی رقمی برابر با 19 هزار و 567 نفر بود که پیش بینی می شود این میزان تلفات تا سال 2030  ، در حدود شانزده درصد افزایش داشته و به عدد 22 هزار و 707 مورد برسد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا