فعالیت‌های دانشجویی راه گشای فردای ایران است

 نخستین «جشنواره ملی اَرتَنگ» با حضور میهمانان ویژه، نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین جمعی از مدیران، مسوولان و دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ در فرهنگستان هنر افتتاح شد.

دکتر سیدعلی‌اکبر هاشمی‌راد، معاون فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ در افتتاحیه این مراسم که  عصر روز شنبه 1 تیرماه در فرهنگستان هنر برگزار شد، خاطرنشان کرد: حمایت از فعالیت‌های دانشجویی درحوزه‌ها­ی فرهنگی و هنری به عنوان ابزاری برای ایجاد تفاهم فرهنگی و انتقال پیام­ های اجتماعی– اقتصادی دانشجویان محسوب می شود که می‌تواند راهگشای فردای ایران باشد و هدف اصلی برگزاری برنامه‌های دانشجو محور، کمک به شناسایی و پرورش استعدادهای هنری و فرهنگی دانشجویان و کشف استعدادهای جدید است.

وی  تاکید کرد: فعالیت ­های فرهنگی و هنری دانشجویان زمینه‌ساز پویایی و نشاط در فضای علمی دانشگاه بوده و مشارکت علمی و اجرایی دانشجویان در این‌گونه برنامه ­ها به ارتقای سطح علمی و مهارتی آنها می‌انجامد و این برنامه­ ها زمینه مناسبی برای تعامل اجتماعی و توسعه روابط و تعامل با دیگر دانشجویان و دانشگاه ­ها را فراهم می­ آورد.

معاون فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ افزود: دانشگاه علم و فرهنگ با دارا بودن سی و هفت کانون و انجمن علمی فعال تاکنون برنامه­ های بسیاری را تدارک دیده­ که برگزاری جشنواره ملی اَرتَنگ هم دستاورد دیگری از این مجموعه است که دانشجویی بودن مهم ترین مزیت آن است.

وی با تاکید بر دقت انجام شده در داوری آثار ارائه شده به این جشنواره، اظهار امیدواری کرد و افزود : تمام سعی مان بر این بوده است که با تلاش صورت گرفته حقوق صاحبان آثار حفظ  شود.

در ادامه این مراسم نیز دکتر علی اصغر میرزایی‌ مهر، دبیر علمی جشنواره اَرتَنگ و عضو هیات علمی دانشگاه علم و فرهنگ در خصوص فرآیند برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره‌ ملی اَرتَنگ شامل دو بخش نمایشگاهی و پژوهشی است که بخش نمایشگاهی با موضوع «انسان؛باز پیدایی» و پنل پژوهشی با موضوع «جایگاه انسان در نقاشی معاصر ایران» بر اساس محورهای مناسبات شهر، شهروند و بازنمود آن در آثار نقاشان معاصر ایران، تداوم سنت نگارگری در نقاشی معاصر ایران، مفهوم انسان در فلسفه و بازتاب آن در نقاشی معاصر ایران و جامعه شناسی بدن در نقاشی معاصر ایران در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

گفتنی است، که جشنواره ملی اَرتَنگ با همکاری انجمن علمی دانشجویی نقاشی دانشگاه علم و فرهنگ، دست‌‍اندرکاران فرهنگستان هنر و همچنین حمایت معنوی اداره کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گستره ملی تا ششم تیرماه ادامه دارد و شرکت عموم علاقه‌مندان در آن آزاد است.

 

عکس: روابط عمومی دانشگاه علم و فرهنگ

گزارش: مهگل غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا