اهمیت زمان آغاز درمان در روند بهبود سرطان

پژوهشگران در مطالعات جدید خود که اخیرا طی یک کارگاه آموزشی یک روزه به طور رسمی اعلام شد ، دریافتند که استفاده از روش آندوسکوپی برای شناسائی و کشف عامل سرطان ، بسیار مناسب تر و کم خطر تر از سایر روش هایی رایج است . این کارگاه آموزشی با هدف بهبود در درمان سرطان به میزبانی کشور هندوستان انجام شده بود و در آن بیش از 50 جراح برجسته شرکت کرده بودند . این کارگاه آموزشی در بیمارستان آراوی Aarvy hospital در شهر گورگائون Gurgaon,  هند  جهت افزایش سطح مهارت جراحان بر گزار شده و مدرس آن دکتر دیپاک لیمباچیا Dipak Limbachiya جراح سرشناس و مشهور هندی بود که در آن به صورت عملی روش انجام جراحی  غدد سرطانی با کمک آندوسکوپی به حاضران آموزش داده شد .

گفتنی است دکتر دیپاک لیمباچیا متخصص در حوزه غدد سرطانی و بیماری های زنان بوده و از پژوهشگران موسسه پژوهش های سرطان گجرات Gujarat Cancer and Research Institute و پژوهشگر ارشد غده شناسی بیمارستان ویکرام یاداو Vikram Yadav محسوب می شود . وی در رابطه با روش مواجهه با سرطان اعلام کرد : " اگرچه در حال حاضر در بسیاری از سرطان ها ، انجام عمل جراحی بهترین گزینه درمانی محسوب می شود ولی باید در نظر داشت که زمان تشخیص بیماری برای بالا رفتن شانس درمان بسیار مهم است . مشاهده هر نوع رشد غیر عادی توده مانند در سطح بدن و یا بافت های داخلی می تواند نشان دهنده سرطان باشد و این موضوع به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته شده و بهتر است به محض احساس چنین مواردی ، به سرعت با پزشک مشورت کرد . "

وی در ادامه توضیحات خود افزود : " اگر چه امروزه تکنولوژی های پیشرفته و بسیار مناسبی مانند سی تی اسکن ، ماموگرافی ، ام آر آی و …. در اختیار ما قرار دارد که با کمک آن ها می توانیم سرطان را به موقع تشخیص دهیم ، ولی هنوز استاندارد طلائی تشخیص قطعی سرطان ، نمونه برداری از بافت یا biopsy است . "

در  خاتمه لازم به توضیح است که کارشناسان بهداشت و درمان همواره بر سازماندهی و برگزاری کارگاه های علمی – آموزشی جهت ارائه روش های نوین درمان سرطان تاکید کرده و خواستار اختصاص یافتن مکان های بیشتری جهت آموزش روش های پیچیده ،  جدید و پیشرفته جراحی به پزشکان هستند .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا