با اجرای طرح نسخ الکترونیک خطاهای پزشکی به حداقل می رسد

 رسول دیناروند سه شنبه در حاشیه بازدید از عملیاتی شدن طرح نسخ الکترونیک برای اولین بار در کشور در شهر جهرم به خبرنگاران گفت: بهترین راهکار برای کنترل مصرف دارو و هزینه های دارویی اجرای سامانه نسخ الکترونیک است.وی افزود: طرح تحول نظام سلامت ابعاد مختلفی دارد که یکی از این موارد کنترل مصرف دارو و هزینه های دارویی است که بهترین راهکار برای این هدف مهم سامانه نسخ الکترونیک است و البته کار بسیار سنگین و در عین حال زمانبر و هزینه بر هم هست.

معاون وزیر بهداشت اظهار کرد: اجرای این طرح به صورت پایلوت از نیمه دوم سال 93 در چند شهر کشور از جمله جهرم آغاز شده و هدف از سفر به این شهرستان نیز بازدید از مراحل عملیاتی شدن و ابعاد اجرای این طرح بوده است .

وی با اشاره به اینکه جهرم در میان شهرهایی که این طرح اجرایی شده پیشرفت مطلوبتری داشته تصریح کرد: در تلاشیم که پس از رایزنی با بیمه ها، برنامه نسخه الکترونیک را توسط وزیر بهداشت به صورت کشوری در این شهرستان عملیاتی نهایی کنیم .

دکتر دیناروند با اشاره به مزیت های اجرای طرح نسخ الکترونیک اظهار کرد: بزرگترین مزیت و منفعت این طرح این است که خطاهای پزشکی کم شده همچنین یک پزشک می تواند نسخ خود را مدیریت کند و در این مسیر سرعت کارها و بررسی ها سریع تر و کسورات به حداقل می رسد.

وی افزود: با اجرای این طرح در هزینه ها صرفه جویی شده و سرعت کار بالا می رود و در نهایت اطلاعات جامعی در کشور از مسیر درمان و دارو به وجود می آید.رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت با بیان اینکه در مسیر عملیاتی شدن نهایی مشکلاتی پیش رو داریم و پیگیر هستیم تا با همکاری وزارت رفاه اجرایی شود تصریح کرد :با موفقیت این طرح عملا نسخ الکترونیک جایگزین دفترچه های بیمه می شود.

براساس این گزارش در این سفر یک روزه معاون وزیر بهداشت ضمن بازدیداز مرکز رشد سلامت دانشگاه علوم پزشکی جهرم از اختراعات و ظرفیت علمی شهرستان جهرم در زمینه های مختلف ابراز خرسندی کرد قول هرگونه همکاری وزارت بهداشت با مخترعین را اعلام کرد.
به گزارش ایرنا، در ادامه دیناروند ضمن بازدید از اتاق عملیات شهید مطهرنیا در دانشگاه علوم پزشکی جهرم، خاطرنشان کرد: یکی از نقاط قوت این دانشگاه اجرای اتاق عملیات بوده و با این اتاق می توان پیگیری دقیق برنامه های دانشگاه در مسیر زیرساخت های توسعه را هدف گذاری کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا