کاهش بیماری های روانی با داشتن شغل

اما بهتر است بدانید برای داشتن شغل فعلی تان باید شکر گذار باشید و انگیزه های خود را برای انجام هرچه بهتر اهدافتان تقویت کنید.

طبق نتایج تحقیقات پژوهشگران دانشگاه‌های کمبریج و سالفورد بریتانیا نشان داده شده که  داشتن شغل احتمال ابتلا به بیماری‌های روانی را در انسان‌ها کاهش می‌دهد.

در این پژوهش والدین خانه‌دار و افراد بی‌شغل مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در چارچوب این پژوهش که در نشریه تخصصی "علوم اجتماعی و پزشکی" به چاپ رسیده، داده‌های بیش از ۷۰ هزار شرکت‌کننده مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

بر اساس این پژوهش و نتایج مشخص شد که  اشتغال درآمدزا، ریسک آسیب دیدن  سلامت روان افراد را به طور میانگین تا حدود یک‌سوم کاهش می‌دهد.

همچنین یکی دیگر از یافته‌های همین پژوهش نشان می‌دهد افزایش میزان کار به افزایش تندرستی افراد نمی‌انجامد. بر اساس تحقیقات انجام‌شده تاثیر هشت ساعت کار درآمدزا بر سلامت روان با تاثیر ۳۷ تا ۴۰ ساعت کار درآمدزا در هفته برابر است.

گفتنی است، پژوهش‌ها نشان می دهد کار بیش‌تر از ۴۰ ساعت در هفته سلامتی و تندرستی فرد را به خطر می‌اندازد، روابط اجتماعی وی را مختل می‌کند و باعث پایین آمدن بهره‌وری او می‌شود.

 

گزارش:نداجوادهراتی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا