آغاز هفته صرفه‏ جويی در مصرف آب

  • آغاز هفته صرفه‏ جويی در مصرف آب

هفته اول تیر، هم زمان با شروع فصل تابستان، هفته صرفه جویی در مصرف آب نام گذاری شده است.از این رو و با عنایت به محدودیت منابع آبی کشور، از 3 دهه پیش با شروع فصل تابستان در اولین هفته تیرماه، فعالیت های فرهنگی و اطلاع رسانی گسترده ای در سراسر کشور به منظور تشویق و ترغیب مشترکان برای مدیریت مصرف و کاهش 10 درصدی مصرف آب شرب انجام می گیرد.

  • روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی

 

در چنین روزی در سال 1360 ه.ش سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد. این نهاد با هدف اعتلای فرهنگ نغز و پر بار اسلامی و تبلور حیات معنوی و تبیین و ترویج شاخص های اعتقادی فعال گردید. سیاستگذاری، برنامه ریزی، هدایت، ساماندهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی – مردمی، زمینه سازی برای یافتن نیروهای مؤمن و تأسیس تشکل های لازم و برنامه ریزی و هماهنگی به منظور تقویت و هدایت مداوم انجمن های اسلامی، تلاش در جهت احیاء و اشاعه معارف، فرهنگ و تاریخ تشیع از همه راههای ممکن، با تأکید بر وحدت تمام مذاهب اسلامی و حراست از آن با همکاری مراجع و نهادهای ذیربط، تحقیق و بررسی در خصوص تبلیغات سوء و تهاجم فرهنگی دشمنان و شناسایی و تحلیل ترفندهای تبلیغی علیه اسلام و انقلاب اسلامی، انجام مطالعات راهبردی و بررسی های کاربردی در زمینه نیازهای فرهنگی اقشار مختلف جامعه، بویژه جوانان و طراحی برنامه ها و شیوه های تبلیغی نوین و اصلاح و احیای روش های سنتی در تبلیغات اسلامی، تدوین و انتشار کتب و نشریات مناسب و ضروری، به منظور معرفی فرهنگ و تمدن اسلامی و تبیین مواضع انقلاب اسلامی و انجام پژوهش های لازم، به ویژه در زمینه نظام تربیتی و مبانی سیاسی – اقتصادی و فرهنگی حکومت اسلامی و حمایت از پژوهشگران متعهد و… از جمله فعالیت های این سازمان است. این روز به عنوان روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی نامگذاری شده است.

تبلیغات، به معنای مجموعه اعمال گفتاری، نوشتاری، رفتاری و تصویری است كه به منظور نفوذ و تاثیر گذاری در شخصیت، افكار، عقاید و احساسات مخاطبان سازماندهی می شود و برای جهت بخشیدن به آنان در راستای هدف و مقصدی مشخص، هویت پیدا می كند. تبلیغات در بینش و فرهنگ اسلامی از جایگاه رفیع و ویژه ای برخوردار است.

 

  • زمین لرزه در بوئین زهرا (1381)

زمین‌لرزه سال ۱۳۸۱ بوئین‌زهرا (که با نام‌های زمین‌لرزه۲۰۰۲ آوج یا زمین‌لرزه ۲۰۰۲ چنگوره نیز شناخته می‌شود) در تاریخ ۱ تیر ۱۳۸۱ (۲۲ اوت ۲۰۰۲) در منطقه شمال‌شرقی ایران که روی گسل بزرگی قرار گرفته بود، رخ داد. رومرکز این زمین لرزه در نزدیکی شهرستان بوئین‌زهرا و چنگوره در جنوب استان قزوین بود. بزرگی ریشتر این زمین‌لرزه ۶٫۵ اندازه‌گیری شده‌است. در زمین‌لرزه بوئین‌زهرا دست‌کم ۲۶۱ نفر کشته و ۱۵۰۰ تن دیگر نیز زخمی شدند. این زلزله ۲۰ پس‌لرزه نیز در پی داشت.

  • درگذشت ایلیا میخایلویچ فرانک

ایلیا میخایلویچ فرانک در 23 اکتبر 1908 به دنیا آمد. فیزیکدان روس برای کشف و تعبیر اثر چرنکوف یا تابش چرنکوف، و جایزه نوبل فیزیک 1958 را دریافت کرد. وی در  22 ژوئن 1990 درگذشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا