ممنوعیت فروش سیگارهای الکترونیکی در سانفرانسیسکو

مسئولین سانفرانسیسکو در تلاش برای مقابله با استفاده جوانان از سیگارهای الکترونیکی، علاوه بر توزیع و فروش به ممنوعیت تولید آنها در حوزه این شهر نیز رای مثبت داده‌اند.

اگر این طرح اجرایی شود، کسب و کارها از فروش و مشتریان از دریافت سفارشات آنلاین خود برای این سیگارها منع خواهند شد تا زمانی که سازمان غذا و داروی آمریکا این محصولات را مورد بررسی و مطالعه قرار دهد؛ مسئولیتی که این سازمان با وجود فشارهای روزافزون تا به امروز پشت گوش انداخته است.رای نهایی در مورد این طرح، هفته آینده صادر خواهد شد.

داده‌هایی که اوایل سال جاری از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا منتشر شد، نشان داد که در سال ۲۰۱۸ از هر ۵ دانش آموز دبیرستانی یک نفر از سیگارهای الکترونیکی استفاده کرده است. این امر رئیس سازمان غذا و داروی آمریکا را برآن داشت تا استفاده از سیگارهای الکترونیکی در سنین پایین را به عنوان یکی از بزرگترین چالش های سلامت در آمریکا معرفی کند.

مضرات استفاده از سیگارهای الکترونیکی این روزها به اثبات علم نیز رسیده است. پیش‌تر وزارت بهداشت فرانسه نیز خواستار ممنوعیت فروش این نوع سیگارها به افراد زیر شانزده سال و ممنوعیت استعمال آنها در مکان‌های عمومی همچون پایانه‌های مسافرتی شده بود.

منبع: ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا