سرفیس پن متحول می شود

پتنت جدیدی توسط مایکروسافت به ثبت رسیده که نشان می‌دهد شرکت در نظر دارد در آینده‌ای نزدیک قلم هوشمند خود را متحول کند. این پتنت با عنوان Dynamic Interaction Adaptation of a Digital Inking Device و در دسامبر سال 2017 به ثبت رسیده و در هفته گذشته به صورت عمومی منتشر شده است.


در این پتنت برای سرفیس پن نشان‌دهنده وضعیتی در نظر گرفته شده است که قابلیت‌های جالبی دارد و به چند حالت می‌توان با آن کار کرد. در اولین حالت نشان‌دهنده وضعیت لمسی به کاربر اجازه می‌دهد تا نوک قلم و رنگ مورد نظر خود را از بین گزینه‌های موجود انتخاب کند. بعلاوه بر روی قلم نوتیفیکیشن ایمیل نیز در نظر گرفته شده است. به محض این که قلم با سرفیس پرو، سرفیس گو یا دیگر دستگاه‌های سازگار با ویندوز 10 تماس داشته باشد، حالت دوم فعال می‌شود. در این حالت تنها وضعیت باتری و نوتیفیکیشن ایمیل نمایش داده خواهد شد.

در این پتنت عنوان شده است که گزینه‌های روی نشان‌دهنده وضعیت بسته به نحوه نگه داشتن قلم، انگشت کاربر، زاویه نگه داشتن قلم، فاصله آن از دستگاه، مقدار فشار وارد شده بر آن و برخی حرکات لمسی دیگر تغییر می‌کنند. در پایان به این نکته باید اشاره کرد که شرکت‌های بزرگ هر ساله تعداد زیادی پتنت به ثبت می‌رسانند که هرگز عملی نمی‌شوند. باید اقرار کرد ایده مایکروسافت برای سرفیس پن در نوع خود جذاب است، اما عملی شدن آن موضوعی است که نمی‌توان با اطمینان از آن صحبت کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا