هواپیمایی با الهام از پرنده آلباتروس تولید شد

هواپیمای یادشده که با کنترل از راه دور هدایت می شود، AlbatrossOne نام داشته و ساختار بال های آن مشابه با بال های آلباتروس است. بخش انتهایی بال این هواپیما ساختاری لولایی دارد و در صورت وقوع توفان یا وزش بادهای شدید به شکلی تغییر وضعیت می دهد که از تکان های شدید هواپیما و آزار و اذیت مسافران جلوگیری شود.

تولید چنین هواپیمایی گام اول برای ساخت هواپیماهایی است که ساختار بال آنها شباهت بیشتری به بال پرندگان دارد و در واقع می توانند بال بال زدن آنها در حین پرواز را تقلید کنند. ساخت هواپیما با چنین بال هایی فشار وارده به آن را نیز کاهش داده و موجب کمتر شدن انرژی مورد نیاز برای پرواز شده و مصرف سوخت هواپیما را هم کاهش می دهد.

گفتنی است پرنده آلباتروس با پهنای بال بیش از ۳.۴ متر که از تمامی پرندگان دیگر بزرگتر است، قادر به طی مسافت‌های بسیار طولانی است. این پرنده به‌طور مکرر وارد جریان هوای در حال وزش در ارتفاع بالاتر شده و با گرفتن انرژی در اثر حرکت در جریان هوای سریع، مجدداً وارد لایهٔ پایینی می‌شود، و در نتیجه از تغییر سرعت افقی باد برای گرفتن انرژی استفاده می‌کند. تنها در قسمت دور زدن، در ابتدای ورود به جریان بالایی و پایینی، نیاز به صرف انرژی وجود دارد. این مانور به پرنده امکان طی حدود ۱۰۰۰ کیلومتر در روز را بدون بال زدن می‌دهد.

طراحی مدل اولیه هواپیمای یادشده در انگلیس ۲۰ ماه به طول انجامیده و انتظار می رود بخش منعطف بال در مدل نهایی، یک سوم آن را در بر بگیرد و در نهایت در حین پروازها به طور خودکار عمل کرده و باد و فشار ناگهانی هوا را هدایت کند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا