حذف رنگ از سطوح با محلول سبز

این محلول به دلیل امکان استفاده مجدد از ان، رنگبری آلودگی زیست محیطی به دنبال ندارد. برخلاف نمونه‌های رایج رنگبر در بازار كه رنگ را در خود حل می‌كنند، رنگبر تولید شده در شرکت مستقر در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، رنگ را لایه به لایه از روی سطح پوست میکند و خود وارد واکنش با رنگ نمی شود.
مزیت این روش، حذف باقیمانده مضر محلول مصرف شده از فرایند است. این باقیمانده یکی از مشكلات كارخانه‌های صنعتی است که مخاطراتی را برای محیط زیست و طبیعت به همراه دارد.
محلول رنگبر که با عنوان "PS6" تولید شده، امكان استفاده مجدد به دفعات را دارد؛ چراکه با عبور رنگبر از صافی، لایه‌های رنگ از آن جدا می‌شود و رنگبر برای كاربری بعدی آماده خواهد بود. در نمونه ای که به یکی از بزرگترین خودروسازهای کشور فروخته شد، محلول ۸ ماه بدون تعویض مورد استفاده قرار گرفت.
این مزیت موجب صرفه اقتصادی برای مصرف كننده می‌شود. محلول برای جدا كردن رنگ و مواد پوششی از روی فلزات و یا قطعات مكانیكی به كار می‌رود.
در حال حاضر این محصول در شركت‌های خودروسازی بزرگ ایران تجاری سازی شده است.
کاربرد این محصول، منحصر به صنایع خودروسازی نمی‌شود بلکه از آن می‌توان برای جدا كردن رنگ و مواد پوششی از روی فلزات و یا قطعات مكانیكی استفاده کرد.
این محلول قابلیت برداشتن لایه‌های ضخیم رنگ حتی رنگ‌های كوره‌ای و پخته شده را بدون آسیب زدن به سطوح فلزی (زنگ‌زدگی) دارد. دمای كاركرد این ماده در٨٠ تا ۱۰۰ درجه سانتی‌گراد است.
قابلیت برداشتن رنگ از روی سطوح فلزی به صورت غلاف، قابلیت استفاده مكرر از محلول، استفاده از مواد زیست سازگار در تهیه محلول، امكان صاف کردن محلول جهت استفاده مجدد و دفع آسان‌تر و قابلیت برداشتن لایه‌های ضخیم رنگ حتی رنگ‌های كوره‌ای و پخته شده را بدون آسیب زدن به سطوح فلزی از دیگر مزایای این محلول به شمار می‌رود.
این محلول موفق به پشت سر گذاشتن تست‌ها و استاندارهای ایمنی، بهداشت و فنی شده و مورد تائید و بهره بردار قرار گرفته است.
محلول رنگبر تولید شده سبز و كاملا سازگار با محیط زیست است به گونه‌ای که بر اساس آزمایشات استاندارد انجام شده، این محلول فاقد هر گونه مواد سرطان زا اعلام شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا