بررسی اثرات نشت نفت در خلیج مکزیک توسط دانشمند ایرانی

به گزارش مهر، درحالی که بیش از ۵ سال از حادثه نشت گسترده نفت در خلیج مکزیک می گذرد اما اثرات مخرب زیست محیطی آن همچنان قابل مشاهده است. نگرانی مقامات ارشد در آمریکا موجب شده تا تلاشهای جدی برای ارزیابی دقیق این اثرات صورت گیرد.

از این رو دکتر بهزاد مرتضوی دانشمند ایرانی دانشگاه آلاباما هدایت پروژه تحقیقاتی ۳ ساله ای را بر عهده گرفته که برای به سرانجام رسیدن آن بودجه قابل توجه ۱.۵ میلیون دلاری نیز اختصاص داده شده است.

هدف اصلی از پروژه اخیر دکتر مرتضوی که آن را با همکاری دکتر پاتریشیا سابکی از دانشگاه آلاباما به پیش می برد، کسب آمادگی های لازم جهت ارایه واکنشهای سریع و کاربردی به حوادث مشابه احتمالی در آینده است.

دکتر مرتضوی که در دانشگاه آلاباما به عنوان دانشیار علوم زیستی مشغول به تحقیق و تدریس است بخشی از یک تیم منسجم متشکل از دانشمندان حوزه های مرتبط با علوم زیست محیطی برای پیشبرد این پروژه به شمار می آید.

این دانشمند ایرانی می گوید: به طور کلی اکوسیستم ها حساس و در عین حال دارای ویژگی واکنش سریع طبیعی هستند و ما در تلاش هستیم تا نقش تنوع زیستی آنها را در کاستن از اثرات مخرب حوادثی همچون نشت نفت در خلیج مکزیک دریابیم.

پروژه ای که دکتر مرتضوی هدایت آن را بر عهده دارد با همکاری دانشگاههای دیگری نظیر راجرز، لویزیانا و چند دانشگاه دیگر به پیش می رود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا