آیا غول های فناوری تجزیه می شوند؟

«ساندار پیچای» مدیر ارشد اجرایی گوگل معتقد است این شرکت نباید تجزیه شود. این درحالی است که قانونگذاران دولت فدرال و نمایندگان کنگره تحقیقات گسترده‌ای در شرکت‌های بزرگ فناوری را آغاز کرده اند.

درهمین راستا پیچای در مصاحبه با شبکه خبری «سی ان ان» گفت: بزرگ بودن شرکت گوگل اجازه می‌دهد تا بدون نگرانی درباره سودآوری کوتاه مدت در فناوری‌های آینده سرمایه گذاری کند. همچنین این موضوع برای شرکت‌ها مزایای بسیاری دارد و باید این مهم را درک کرد. شرکت‌های بزرگ مشغول سرمایه گذاری در فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی هستند.

پیچای حتی اشاره کرد در صورتی که گوگل برای بررسی رعایت قوانین آنتی تراست (ضد انحصار) تحت تحقیق قرار گیرد، نوآوری در آمریکا نابود می‌شود. زیرا چنین تحقیقی سبب می‌شود رقبایی مانند چین از این فرصت استفاده کنند.

او در این باره افزود: کشورهای بسیاری در سراسر جهان آرزو دارند سیلیکون ولی مخصوص خود را تأسیس کنند و دولت‌های این کشورها نیز از شرکت‌هایشان حمایت می‌کنند.

این اظهار نظرهای پیچای در حالی بیان می‌شود که گوگل و شرکت‌های فناوری بزرگ دیگر مانند فیس بوک و آمازون به دلیل عملکرد خود در حوزه‌های حفظ حریم شخصی، سانسور، آسیب به روزنامه نگاری محلی و روش‌های انحصارجویانه مورد انتقاد هستند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا