سه محصول فناورانه دانشگاه علوم بهزیستی رونمایی شد

دکتر امیرسالار جعفرپیشه مدیر دفتر فناوری سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به حضور شرکت‌های دانش بنیان این دانشگاه در نمایشگاه جانبی سومین کنگره بین المللی و سی امین کنگره ملی انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: از پنج محصول این شرکت ها رونمایی شد.

وی افزود: یکی از این محصولات فناورانه سیستم «بیوفیدبک یادگیری حرکتی بدون نیاز به رایانه و نمایشگر» بود. این سیستم مجموعه کاملی از تمرینات کنترل حرکتی را با هدف توانبخشی فعال ایجاد می‌کند. پردازنده مرکزی درونی سیستم و نمایشگر داخلی و خروجی‌های کارت حافظه و HDMI تعبیه شده روی این سیستم کاملاً پرتابل و پیشرفته بوده که درمانگر را از خرید رایانه بی نیاز می‌کند.

جعفرپیشه اظهار داشت: از محصول جدید و پیشرفته «موزیک گلاو» ساخته شده توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه نیز رونمایی شد. این وسیله کمک توانبخشی، برای بازتوانی بیماران نورولوژیک و دارای اختلال فیزیکی خصوصاً پس از استروک (سکته مغزی) کاربرد فراوان دارد.

وی گفت: توانخواه با استفاده از این وسیله، تمرینات دست از قبیل شمردن را با ترکیب یک اپلیکیشن موبایل تبدیل به نواختن نت‌های موسیقی می‌کند، ضمن آنکه قیمت بسیار مناسب این وسیله کمک توانبخشی، تهیه آن را برای همه افراد توانخواه مقدور کرده و می‌توانند از آن، در منزل استفاده کنند.

مدیر فناوری سلامت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به دیگر تولیدات فناورانه شرکت‌های تحت پوشش مرکز رشد فناوری این دانشگاه از رونمایی از «بالابر جمع شونده الکترومکانیکی» خبر داد و گفت: طراحی این محصول سبب شده است که با تحمل وزن تا ۱۵۰ کیلوگرم و سهولت جابجایی بیمار از ویلچر به تخت به هنگام عدم نیاز نیز به اندازه یک بسته کاملاً کم حجم، تغییر شکل دهد.

وی افزود: استفاده از باطری شارژی و عدم نیاز به اتصال همیشگی به برق و وجود کنترل های الکترونیکی، از دیگر ویژگی‌های این محصول است.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا