عضويت ايران در سازمان خوار و بار جهاني

  • عضويت ايران در سازمان خوار و بار جهاني

فائو یا سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد از سازمان‌های بین‌المللی است که در زمینه توسعه کشاورزی فعالیت دارد. سازمان فائو در سال ۱۹۴۵ توسط ۴۴ کشور عضو سازمان ملل متحد تأسیس شد.این سازمان از مرکز فائو و از طریق شبکه جهانی بالغ بر حدود نود اداره برای گسترش و مدرنیزه کردن کشاورزی، جنگلداری، شیلات و تامین غذای مناسب برای همگان، به کشورهای در حال توسعه کمک می کند. هدف این سازمان، بالا بردن سطح زندگی و بهبود تغذیه مردم جهان، توزیع مناسب مواد غذایی در مناطق مختلف جهان و ایجاد امنیت غذایی است. مبارزه با سوء‌تغذیه با ارائه اطلاعات لازم به کشورهای مختلف؛ از دیگر اهداف فائو است که بازدهی کشاورزی و سطح تغذیه در جهان را افزایش داده است. مقر این سازمان واقع در شهر رم در کشور ایتالیا است. فائو به اعضایش شامل اتحادیه ارو‍پا و۱۸۳ کشور خدماتی ارئه می دهد و در این راه با هزاران همراه در سرتاسر جهان، از سازمان‌های جامعه مدنی مانند گروه‌های کشاورزان و سازمان‌های بشر دوستانه تا دیگر موسسات ملل متحد، بانک‌های توسعه و بخش خصوصی، همکاری می کند.

 

  • تاسیس شرکت فناوری چند ملیتی IBM

شرکت ماشین آلات بین‌المللی کسب و کار  به اختصار آی بی اِم (IBM)که همچنین با نام آبی بزرگ IBMهم شناخته می‌شود. یک شرکت آمریکایی چندملیتی فناوری است که در آرمونک، نیویورک قرار دارد. این شرکت تولیدکننده و فروشنده نرم‌افزار و سخت‌افزار، ارائه دهنده خدماتی چون زیرساخت، میزبانی وب، فناوری نانو و رایانه بزرگ است  آی بی ام 16ژوئن در سال ۱۹۱۱ با ادغام شرکت آمریکایی سنجش رایانه‌ای  شرکت بین‌المللی ثبت زمان و شرکت ماشین‌های جدول بندی  با عنوان شرکت محاسبه، جدول بندی، ضبط  آغاز به کار کرد.  خط تولید این شرکت شامل خط تولید رایانه‌های بزرگ مدل S/۳۹۰ (رایانه‌های سری z)، سیستم‌های تجاری midrage مدل AS/۴۰۰ (رایانه‌های سری i)، سرورهای و ایستگاه‌های کاری مدل RS/۶۰۰۰ (رایانه‌های سری p)، سرورهای براساس اینتل (رایانه‌های سری x) می‌شود.  آی‌بی‌ام ۱۲ لابراتوار تحقیقاتی در ایالت‌ها و کشورهای مختلف جهان دارد که شامل آستین، تگزاس، اسرائیل، استرالیا، ایرلند، برزیل، نایروبی، درهٔ المادن، کالیفرنیا، هند، چین، سوئیس، ژاپن و مرکز تحقیقات توماس جی. واتسون که متشکل از سه سایت مختلف است، لابراتوار اصلی و یک ساختمان در دو شهرستان مختلف در نیویورک و دفاتر در کمبریج، ماساچوست.  کارکنان آی‌بی‌ام موفق به دریافت پنج جایزه نوبل، شش جایزه تورینگ، 10 مدال ملی فناوری و نوآوری و پنج نشان ملی علوم شده‌اند.

  • سفر والنتینا ترشکوا

در 16 ژوئن 1963م والنتينا ترشكوا اولين زن فضانورد جهان از شوروي، پرواز فضايى خود را با سفينه‏ اي به نام وستوك 6 آغاز نمود. او زماني در مدار زمين قرار گرفت كه بيكوفسكي، فضانورد ديگر شوروي، مشغول گردش به دور كره زمين بود. والنتينا ترشكوا كه دو سال بعد از پرواز يوري گاگارين اولين مرد فضانورد جهان به فضا رفت، در مدت 70 ساعت و 50 دقيقه، چهل و هشت بار كره زمين را دور زد.

 

  • پرتاب فضاپیمای سرنشین دار Shenzhou 9

فضای پیمای شنزو-9 با دو سرنشین مرد و یک سرنشین زن در تاریخ 16 ژوئن 2012 به فضا پرتاب شد.فضانوردان چینی این فضاپیما «جینگ هایپینگ»، «لیو وانگ» و «لیو یانگ» که اولین فضا نورد زن چینی است بودند.فضاپیمای شنزو-9 بعد از 13 روز ماموریت در ماژول فضایی چین با موفقیت به زمین بازگشت.

  • تولد گئورگ ویتیگ

گئورگ ویتیگ متولد 16ژوئن 1897 بود . وی شیمیدان آلمانی و برنده جایزه نوبل شیمی 1979 برای توسعه روش سنتز آلکن ها از آلدئیدها و توسعه واکنش ویتیگ بود که در  26 اوت 1987 درگذشت.

  • تولد باربارا مک کلینتاک

باربارا مک کلینتاک متولد 16ژوئن 1902 بود . او دانشمند آمریکایی و برنده جایزه نوبل فیزیولوژی- پزشکی برای کشف توالی DNA موسوم به عناصر متحرک است که در  transposable element2 سپتامبر 1992درگذشت.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا