دومین دوره مدرسه کسب و کار دانشگاه صنعتی شریف از مرداد آغاز می شود

به گزارش ایرنا، موسس مدرسه کسب و کار دانشگاه صنعتی شریف روز سه شنبه در نشست خبری به تشریح جزییات دومین دوره برگزاری این مدرسه آموزشی پرداخت و گفت: اولین دوره مدرسه کسب و کار شریف در مردادماه 93 به صورت آزمایشی و با جمعی کمتر از 100 نفر از دانش آموزان و دانشجویانی که چند مرحله مصاحبه را پشت سر گذاشته بودند آغاز به کار کرد.

دکتر سیدعلیرضا فیض بخش افزود: دوره دوم مدرسه کسب و کار شریف شامل 250 ساعت آموزش است که در دو فاز تابستانی و فاز سال تحصیلی تا پایان 1394 اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: فاز تابستانی شامل یک دوره حدود 15 روزه با محوریت مباحث خلاقیت و نوآوری، تفکر عمیق، کار تیمی، ارتباط موثر و برنامه ریزی شخصی، رهبری و تاثیرگذاری، فضای کسب و کار الکترونیک، مدل های کسب و کار، مذاکره و مباحث مالی و حسابداری است.

فیض بخش خاطرنشان کرد: فاز سال تحصیلی نیز از حدود 10 رویداد تشکیل شده که هر سه چهار هفته یکبار به صورت کارگاه های آموزشی، گردهمایی، بازی های تیمی و خلاقیت، شبیه سازی کسب و کار، بازدیدها و برنامه های تخصصی کسب و کار اجرا می شود تا ضمن آموزش مطالب مکمل، ارتباطات ایجاد شده در فاز تابستانی مستحکم شود و ایده های فردی به مرور تکمیل شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف درخصوص گروه مخاطبان مدرسه کسب و کار شریف نیز گفت: این دوره برای سه گروه سنی در رده های دانش آموزان 10 تا 13 سال، دانش آموزان 14 تا 16 سال و برای دانشجویان به اجرا در می آید.

وی از دانش آموزان و دانشجویان به عنوان سرمایه های بالقوه انسانی و نیروهای کار آینده کشور یاد کرد و گفت: این جوانان به دلیل کاستی های موجود در سیستم آموزشی کشور، بدون یادگیری موثر توانمندی های اجتماعی، مهارت های ارتباطی، رویکردهای نوآورانه، خلاقیت، تفکر انتقادی، نگاه سیستمی و آشنا شدن با بازارهای کسب و کار و کار گروهی وارد دانشگاه می شوند و متاسفانه در آنجا نیز فرصتی برای فراگیری چنین آموزش هایی پیدا نکرده و پس از دانش آموختگی از دانشگاه هم از این نقیصه رنج می برند.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه کسب و کار دانشگاه صنعتی شریف در نظر دارد جمعی از دانش آموزان و دانشجویان جوان را به سمت و سویی ترغیب کند تا ذهن خود را به صورت منسجم در جهت ساخت آینده ای موفق تر سوق دهد.

وی تاکید کرد: چنین طرز تلقی از دنیای پیرامون، ذهن جوانان را دگرگون کرده و آنها را به سمت خلق ایده های نو، استقلال اقتصادی و کسب موفقیت شتاب می دهد.

به گفته فیض بخش در مدرسه کسب و کار و باشگاه کارآفرینان جوان دانشگاه صنعتی شریف، افرادی تربیت خواهند شد که بتوانند در آینده به سمت تبدیل شدن به موفق ترین کارآفرینان و دارندگان کسب و کارهای نوآور و خلاق شتاب بگیرند.

وی ادامه داد: دانش آموزان و دانشجویان می توانند از امروز با ورود به سایت اینترنتی دانشگاه صنعتی شریف و مدرسه کسب و کار شریف WWW.SHARIFSUMMERSCHOOL.IR نسبت به ثبت نام اولیه و تعیین وقت مصاحبه اقدام کنند.

موسس مدرسه کسب و کار شریف با بیان اینکه فعالیت این مدرسه نیز همانند بسیاری از فعالیت های مشابه در دنیا نیاز به جذب حامیان مالی دارد از افرادی که توان مالی دارند درخواست کرد به عنوان یک وظیفه اجتماعی و کمک به آینده سازان این کشور در فعالیت های این مدرسه آموزشی مشارکت داشته باشند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا