چرا متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد کاهش یافته اند؟

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ با اشاره به اینکه تعداد داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ حدود ۱۲۰ هزار کاهش داشته است، تصریح کرد: علت این کاهش میزان خروجی دوره های کارشناسی دانشگاه هاست.

بر اساس آمار منتشر شده از آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ که ۷۳۵ هزار و ۷۴۳ اعلام شده بود و مقایسه این آمار با تعداد داوطلبان شرکت در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸، نشان دهنده این موضوع است که تعداد متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد در سال ۹۸ در مقایسه با سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار نفر کاهش یافته است.

ما به یک تعادلی در ورودی و خروجی دانشگاه‌ها رسیده‌ایم و طبیعتاً انتظار داریم تعداد پشت کنکوری‌های آزمون ارشد کمتر باشد و این روند حتماً در سال های آینده نیز افزایشی نخواهد داشت.

دکتر ابراهیم خدایی در خصوص کاهش ۱۲۰ هزار نفری داوطلبان آزمون ارشد سال ۹۸ گفت: خروجی دوره کارشناسی ما در دانشگاه‌ها حدود ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار نفر است طبیعتاً ظرفیت‌های آزمون ارشد نیز بر اساس این خروجی تدوین می‌شود. از این رو، ما به یک تعادلی در ورودی و خروجی دانشگاه‌ها رسیده‌ایم و طبیعتاً انتظار داریم تعداد پشت کنکوری‌های آزمون ارشد کمتر باشد و این روند حتماً در سال های آینده نیز افزایشی نخواهد داشت.

بر اساس این گزارش، آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۸ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با شرکت بیش از ۶۱۴ هزار داوطلب امروز و فردا ۲۳ و ۲۴ خرداد ماه سال جاری در ۱۳۲ کد رشته امتحانی برگزار می‌شود. کارنامه داوطلبان مجاز انتخاب رشته نیز در نیمه دوم تیرماه منتشر و پس از انتخاب رشته و سایر مراحل نتایج نهایی اواخر شهریورماه ۹۸ اعلام می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. والا جوانامون نه هدفی دارن نه انگیزه ای .یه عده پولشو ندارن یه عده هدف وانگیزه .درس بخونن که اخرش چی بشه تواین مملکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا