اشتغال بیش از 7 هزار دانش آموخته دانشگاهی

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان دراین خصوص گفت: به نظر می رسد همجواری دانشگاه صنعتی و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان یک اکوسیستم پویا ایجاد کرده که می توان به آن توجه کرد، به نحوی که زمینه اشتغال بیش از 7 هزار دانش آموخته دانشگاهی فراهم شده است.

دکتر سید مهدی ابطحی در گفت وگو با خبرنگار سیناپرس دراصفهان، پیرامون وضعیت اشتغال جوانان تحصیل کرده در سطح شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار کرد: جوانان در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان همه دارایی خود را وثیقه کرده و به جای آنکه حق خود را از کشور مطالبه کنند، خلاقیت را سرمایه و به خویش تکیه کرده اند.

وی بیان کرد: اکنون بیش از 520 شرکت و موسسه با زمینه فعالیت ICT، بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، کشاورزی و محیط زیست، ساخت و تولید، تجهیزات پزشکی، اتوماسیون، شیمی، مواد و متالورژی و هنر و صنایع دستی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر  است.

رئیس شهرک علمی وتحقیقاتی اصفهان  تصریح کرد: به نظر می رسد پارک های علم و فناوری می توانند به نسبت زیادی اشتغال ایجاد کنند به گونه ای که امروز بیش از هفت هزار نفر دانش آموخته دانشگاهی در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان شاغل هستند.

وی افزود: در این بین بیش از 470 نفر فارغ التحصیل مقطع دکتری مشغول به فعالیت هستند و بیش از 45 درصد شاغلان شهرک علمی و تحقیقاتی خانم ها هستند.

ابطحی تاکید کرد: به نظر می رسد همجواری دانشگاه صنعتی و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان یک اکوسیستم پویا ایجاد کرده که می توان به آن توجه کرد.

وی خاطر نشان کرد: اخیرا طرحی بین شهرک علمی و تحقیقاتی و دانشگاه صنعتی اصفهان با عنوان رستار برنامه ریزی شده که از پایان نامه های کاربردی حمایت می کند؛ مسلما این طرح ورودی خوبی برای شهرک ایجاد خواهد کرد و به نظر می رسد مسیر اشتغال را باید اینگونه پیمود.

سرپرست دانشگاه صنعتی اصفهان یادآور شد: به نیک اندیشان عرصه اقتصادی یادآور شوید که مشارکت در طرح‌های این جوانان خیر دنیا و آخرت را دارد، به اتاق بازرگانی متذکر شوید که در توسعه صادرات آنها یاور باشند و به ادارات اقتصاد و دارایی و کار و امور اجتماعی یادآور شوید که عالی ترین شکل حرکت دولت حمایت از آنان است

وی اذعان داشت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز با بیش از ۵۲۰ شرکت و موسسه، اشتغال پایدار ۷ هزار فارغ‌التحصیل دانشگاهی، اجرای هزار و چهارصد پروژه پژوهشیکاربردی، تولید قریب هزار دانش‌فنی، گردش مالی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی شرکت‌های مستقر و شکل‌گیری بیش از ۷۰ صنعت و خطوط تولید جایگاه ملی و ظرفیت بالای اقتصادی را به خود اختصاص داده، و علاوه بر این در عرصه بین المللی هم در جایگاه مناسبی قرار گرفته است.

ابطحی در پایان عنوان کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، علاوه بر حمایت از ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان به گسترش و تعمیق نقش ملی و بین‌المللی خود نیز پرداخته است.

گفت وگو : سیدامیر حسین ابطحی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا