عکس های مسافران به سرقت رفت

اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا (CBP) اعلام کرده عکس افراد و همچنین تصاویر پلاک خودروهایی که از آمریکا بازدید کرده‌اند، در یک حمله سایبری سرقت شده است.این اداره تصاویر توریست‌ها و بازدیدکنندگان را هنگام ورود و خروج از مرز ثبت می‌کند.

طبق اعلام اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا، تصاویر حدود ۱۰۰ هزار نفر در این حمله سرقت شده‌اند. البته عکس‌های پاسپورت و دیگر اسناد سفر مسافران فاش نشده است. همچنین عکس مسافران هوایی نیز در این حمله فاش نشده است.

اما تصاویر پلاک خودروها هنگام ورود و خروج زمینی از مرزهای آمریکا فاش شده است. اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا یک پیمانکار را دلیل مقصر این حمله سایبری اعلام کرده است. شرکت مذکور بدون اجازه تصاویر را به شبکه اصلی شرکت خود منتقل کرده بوده است.

هرچند نام شرکت پیمانکار فاش نشده اما، ماه گذشته گزارش‌های مختلفی فاش کرد شرکتی به نامPerceptics هک شده است. فناوری این شرکت در مرزهای آمریکا در کانادا و آمریکا استفاده می‌شود.

اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا در ۳۱ می از این حمله مطلع شده است. (CBP) همچنین اعلام کرده تاکنون تصاویر سرقت شده در وب تاریک نیز مشاهده نشده است.روزانه بیش از یک میلیون مسافر وارد آمریکا می‌شوند.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا