سیر نزولی مرگ و میر ناشی از سرطان

داده های جمع آوری شده از تمامی سنین در بازه سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵، همچنین نشان داد که نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان در مردان حدود ۱.۲ برابر از زنان بیشتر است.

با استناد به نتایج ذکر شده در این گزارش، در بازه سنی ۲۰ تا ۴۹ سال به ترتیب سرطان پستان، تیروئید و پوست شایع ترین سرطان‌ها بین زنان و سرطان پروستات، بیضه و پوست شایعترین سرطان‌ها بین مردان بوده‌اند.

این گزارش همچنین نشان داد که خطر ابتلا به سرطان با بالا رفتن سن افزایش می یابد تا جایی که از هر ۱۰ مورد سرطان ۹ مورد افرادی که ۵۰ سال یا بیشتر دارند را درگیر می کند.

علاوه بر سن، ژنتیک نیز در بروز سرطان در افراد نقش دارد و چیزی بین ۵ تا ۱۰ درصد از سرطان‌ها به ژن‌های افراد مربوط است.

قرار گرفتن در معرض اشعه و مواد شیمیایی خاص، استفاده از تنباکو و قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض اشعه فرابنفش نیز به نوبه خود خطر بروز سرطان را افزایش می‌دهند.

«بتسی کولر» مدیر اجرایی NAACCR می‌گوید: «این که گزارش امسال نیز کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان در بین مردان، زنان و کودکان را نشان داد، ما را دلگرم کرد. یافته های بسیار دیگری نیز وجود دارند که بر اهمیت ادامه تحقیقات و تلاش های انجام شده در راستای پیشگیری از سرطان تاکید می‌کنند.»

این گزارش با همکاری موسسه ملی سرطان، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) ، انجمن سرطان آمریکا (ACS) و انجمن دفترهای مرکزی ثبت سرطان آمریکای شمالی (NAACCR) تهیه و در مجله National Cancer Institute منتشر شده است.

 

منبع:ایرنا

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا