ثبت نام سایت ها و اپلیکیشن ها در رقابتهای جهانی WSA آغاز شد

به گزارش ایرنا، WSA مخفف WSIS AWARD یا world summit on the information society به معنای جایزه اجلاس جهانی سران جامعه اطلاعاتی است.

اولین دوره اجلاس جهانی سران جامعه اطلاعاتی در سال 2003 برگزار شد و رییس جمهوری ایران نیز در نشست های آن حضور داشت و دومین دوره اجلاس نیز در 2005 برگزار شد.

به گفته نماینده WSA در ایران، دو دوره نخست برگزاری اجلاس جهانی سران جامعه اطلاعاتی دستاوردهای مهمی به همراه داشت که تصویب اسناد بالادستی با هدف کاهش شکاف دیجیتال در داخل خود کشورها (مناطق محروم و پیشرفته تر) و میان کشورهای مختلف از جمله آنها بود.

احسان ریاضی اصفهانی در گفت و گو با ایرنا افزود: راه اندازی جایزه جهانی WSA نیز یکی دیگر از دستاوردها و مصوبات این اجلاس بود که امسال شاهد برگزاری هفتمین دوره رقابتهای آن در سطح جهان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در دوره نخست رقابتهای WSAحضور نداشت و از دوره دوم به این رقابتها پیوست.

ریاضی به حضور نمایندگانی از 170 کشور جهان در رقابتهای WSA اشاره کرد و گفت:تمام افراد یا شرکتهای فعال در زمینه طراحی و تولید محصولات رایانه ای می توانند آثار خود را در قالب سایت، اپلیکیشن تلفن همراه و نرم افزار به این رقابتها ارسال کنند.

وی ادامه داد: در دوره های اول، بیشتر آثار به صورت نرم افزار و در قالب لوح فشرده به مسابقات ارسال می شد که در دوره های اخیر، رویکردها به سمت طراحی و تولید اپلیکیشن موبایل و سایت تغییر یافته است از همین رو ما نیز امسال برای اولین بار، تمام ثبت نام ها را به صورت آنلاین انجام خواهیم داد.

دبیر جایزه ملی دستاوردهای رایانه ای (مقدماتی WSIS Award ) خاطرنشان کرد: از آنجا که این جشنواره جهانی زیرنظر سازمان ملل متحد برگزار می شود آثار فارسی نیز بدون ترجمه می توانند در آن شرکت داده شوند و این فرصتی عالی برای تولید کنندگان برتر محتوای الکترونیکی جهت معرفی توانمندی های خود و ورود به بازارهای جهانی خواهد بود.

به گفته وی رقابتهای WSA در هشت محور با موضوعات آموزش الکترونیکی، فرهنگ و گردشگری، رسانه و اطلاع رسانی، دولت الکترونیک، سلامت الکترونیک و محیط زیست، تجارت الکترونیک، سرگرمی و سبک زندگی و همچنین توانمندسازی افراد و جوامع صورت می گیرد و افراد یا شرکتهایی که در زمینه طراحی و ساخت سایت، اپلیکیشن یا نرم افزار در این محورها فعالیت دارند می توانند در این رقابت های جهانی شرکت دارد.

ریاضی افزود: علاقمندان تا 15 تیرماه فرصت دارند آثار کامل خود را به نشانی http://register.icnmdb.at/wsa/2015/iran ارسال کنند.

وی بیان داشت: پس از داوری آثار، از هریک از محورهای هشتگانه ، یک اثر برتر انتخاب و برای شرکت در رقابتهای جهانی که مردادماه امسال برگزار می شود معرفی خواهد شد.

در رقابتهای جهانی WSA در هریک از بخش های رقابتی، پنج اثر برتر انتخاب و به عنوان برندگان نهایی معرفی می شوند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا