اینترنت 5G موجب شکاف کشورها شد!

کارشناسان و تحلیلگران معتقدند که توسعه شبکه نسل پنجم اینترنت 5G همانند سایر فناورهای پیشین موجب اتحاد و یکپارچگی جهان نشده بلکه تبدیل به ابزاری برای جدایی و اختلاف نظر کشورها شده است؛ هم اکنون جهان تبدیل به دو گروه موافقان و مخالفان استفاده از تجهیزات مخابراتی و ارتباطی هواوی شده است.

شرکت چینی هواوی یکی از بزرگترین اپراتورهای توسعه دهنده تجهیزات جهانی در کشور به حساب می آید. ترامپ، رییس جمهور ایالت متحده آمریکا حدود یک ماه پیش با انتشار فهرست جدیدی از شرکت های ممنوعه برای تجارت با آمریکا، نام این شرکت را نیز به میان آورد و شرکت های آمریکایی و بین المللی را از معامله با هواوی منع و اعلام کرد چنانچه این کشورها با این شرکت معامله یا همکاری داشته باشند با تحریم‌های واشنگتن روبرو خواهند شد.

این در حالی است که چندی پیش روسیه تصمیم گرفت با هواوی به منظور توسعه اینترنت 5G همکاری کند. بسیاری از کشورهای اروپایی مانند هلند، آلمان و فرانسه و کشورهای آسیایی و آفریقایی مانند هند، مالزی، کره جنوبی، تایلند، ویتنام، اندونزی نیز در بیانه ای اعلام کردند برخلاف تلاش آمریکا همچنان تمایل به ادامه همکاری با این شرکت چینی را دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا