انعکاس توانمندی‌های ایران به جامعه بین المللی

سورنا ستاری در نخستین نشست خبری مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه که امروز در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شد، گفت: ریاست اسکاپ (کمیسیون اقتصادی- اجتماعی آسیا اقیانوسیه سازمان ملل) در تایلند را سال گذشته ایران بر عهده داشت. این شورا یکی از پنج رکن اصلی سازمان ملل متحد است که ماموریت های گسترده ای در حوزه های اقتصادی و اجتماعی بر عهده دارد.

وی افزود: با عنایت به ماموریت های اسکاپ در سال گذشته، مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری با توجه به ظرفیت‌های موجود کشور در حوزه نوآوری و فناوری، پیشنهاد برگزاری نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه را داد تا نخستین مجمع نوآوری آسیا و اقیانوسیه در روزهای 21 و 22 خرداد ماه در تهران برگزار شود.

وی اظهارداشت: ایران سه شنبه و چهارشنبه میزان 50 کشور و میهمان وزر خارجی و معاونان آموزش و عالی و فناوری آنها خواهد بود.

وی ادامه داد: ما اکنون در حوزه ایجاد اکوسیستم نورآوری ظرفیت های بسیار خوبی داریم که با برگزاری این مجمع می توانیم این توانمندی ها را به جامعه بین المللی انعکاس دهیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد: ایران هم اکنون توانسته است در حوزه نوآوری با صعود 55 پله، رتبه خود را ارتقا دهد. این امر باعث شده است تا سایر کشورها انگیزه ای برای کسب آشنایی تجربیات ایران داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه ایران هم اکنون صاحب بزرگترین استارتاپ ها در منطقه است، گفت: تشکیل شبکه بین المللی استارتاپ، یکی از برنامه های اصلی این مجمع است.

به گفته وی، برگزاری این مجمع می تواند در توسعه شتاب دهنده ها و استارتاپ های فعال در حوزه های مختلف بیوتکنولوژی، نانو تکنولوژی، سلول بنیادی، فناوری اطلاعات، هواو فضا و … نقش بسیار مهمی داشته باشد.

وی اظهارداشت: ما همیشه روی موضوع هایی مانند آب، سلول های بنیادی، سلامت، محیط زیست متمرکز هستیم تا اکوسیستم نوآوری در این حوزه ها را نمایان کنیم تا بدین وسیله مردم بتوانند از خدمات حاصل از محصول های این استارتاپ ها استفاده کنند.

ستاری گفت: تاکنون توانسته ایم بیش از دو هزار ایده موفق را به شتاب دهنده های زیر مجموعه معاونت علمی معرفی کنیم تا ضمن حمایت شتاب دهنده ها از استارتاپ ها، محصولات مرغوب بدست مردم برسد.

گزارش: فرزانه صدقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا