سومین دوره مسابقات چالش‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار می‌شود

به گزارش سیناپرس،رویدادهای ICT Challenge با هدف کشف استعدادهای برنامه‌نویسی برگزار می‌شوند و شرایطی را فراهم می‌کنند تا افراد مستعد در این حوزه بتوانند با بازار کار ارتباط بگیرند. شرکت‌کنندگان در این مسابقات، ضمن محک زدن توانایی‌های‌شان می‌آموزند که چگونه کارهای‌شان را به شکل تیمی پیش ببرند و در قالب یک تیم با دیگران همکاری کنند. چرا که تجربه ثابت کرده هیچ چیز مانند کار تیمی نمی‌تواند در موفقیت افراد مؤثر باشد.

محمدعلی روزی طلب دبیر اجرایی سومین دوره از مسابقات چالش‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در گفت و گو با ایرنا درباره تاریخ برگزاری این رویداد گفت: سومین دوره از رویدادهای ICT Challenge در تاریخ ۲۴ و ۲۵ مرداد ماه ۱۳۹۷ برگزار می‌شود. علاقمندان می‌توانند از اول تیرماه تا ۱۰ مرداد ماه، برای شرکت در این رویداد ثبت‌نام کنند.

وی افزود: این دوره از مسابقات Fintech Challenge با هدف حل مسئله واقعی، خلاقیت و نوآوری در فناوری‌های نوین مالی، بانکداری و پرداخت الکترونیک برگزار خواهد شد. نکته مهم دیگری که در این بین وجود دارد، ارائه استارتاپ‌ها به سرمایه گذاران است. صاحبان استارتاپ‌ها و ایده‌ها به این واسطه می‌توانند با سرمایه گذاران ارتباط برقرار کنند.

دبیر اجرایی این جشنواره خاطرنشان کرد: هر کدام از این رویدادها، چالش خاصی را در حوزه ICT رقم می‌زند که به موازات آن یک مسابقه برای حل این چالش برگزار می‌شود. برای انتخاب چالش مسابقه کمیته‌ای از مجموعه‌های فعال در حوزه مورد نظر تشکیل شده است. با نظر این اعضا و تحت یک سری قوانین خاص چالش‌های مطرح شده تبدیل به یک یا چند مسئله قابل ارائه در مسابقات خواهد شد.

او گفت: با توجه به چالش هدف، افراد فعال در حوزه مورد نظر، افراد مستعد و دارای ایده‌های خلاقانه و نوآورانه در راستای حل چالش مطرح شده جهت شرکت در رویداد شناسایی شده و دعوت می‌شوند.

مسابقات به صورت حضوری و طی یک الی دو روز برگزار می‌شود و افراد برتر همان روز جوایز خود را دریافت خواهند کرد. لازم به توضیح است ثبت نام در مسابقات به صورت تیم‌های دو الی چهار نفره انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است این دوره از مسابقات دو مرحله دارد. در مرحله اول مهارت حل مسئله تیم‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرد، بدین صورت که تعدادی چالش واقعی در حوزه بانکی دریافت کرده و حدود ۸ ساعت وقت برای حل این مسائل دارند. بر اساس تصمیم تیم داوری حدود ۱۰ الی ۱۵ تیم برتر به مرحله دوم راه پیدا خواهند کرد.

در مرحله دوم خلاقیت، نوآوری و ایده پردازی تیم‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرد. به این صورت که هر تیم یک ایده یا نوآوری خاص در حوزه بانکی را در قالب یک ارائه ۱۰ دقیقه‌ای برای تیم داوری مرحله دوم مطرح خواهد کرد. لازم به ذکر است تیم داوری شامل افراد متخصص فنی و شرکت‌های سرمایه گذار فعال در این حوزه می‌باشد.

روزی طلب در پایان گفت: کلیه تیم‌ها و استارتاپ‌های علاقه‌مند به حضور در این مسابقات بدون هیچ محدودیتی می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند. با توجه به نمره فنی هر تیم در مرحله اول و نمره ایده پردازی هر تیم در مرحله دوم، تیم‌های برتر مشخص می شوند و جوایز نقدی خود را دریافت خواهند کرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا