کتابفروشی عجیبی با پله هایی از کتاب در ونیز

معنیِ اسم آن، کتابفروشی آب های بلند است، چرا که این فروشگاه، گاهی تحت تاثیر نوسانات و بالا آمدن آب شهر ونیز قرار می‌گیرد و به طور منظم، هر زمستان، کف کتابفروشی، پر از آب می‌شود. برای مبارزه با این قضیه، مالک کتابفروشی، یعنی لوئیجی فریتزو، تمام کتاب‌ها را بر روی پایه‌های ضد آب قرار داده است؛ پایه‌هایی که از انواع سطل، وان حمام، قایق‌های کانو و همان قایق‌های ساده و تختی که در کانال حرکت می کنند، تشکیل شده است.

وقتی برای اولین بار، به کتابفروشی می‌رسید، واقعا فکر نمی‌کنید که به یک کتابفروشی خاص وارد شده‌اید، چون از بیرون، چیز جذاب و خارق‌العاده‌ای نظر شما را جلب نخواهد کرد. چیزی که پیش چشمان شماست، شبیه اکثر کتابفروشی‌هایی است، که در سراسر ونیز، پراکنده‌اند. حتی ممکن است شک کنید که نکند اشتباه آمده باشید.

شاید وقتی که دست نوشته‌ای درشت را ببینید که ادعا می‌کند: Libreria Acqua Alta، زیباترین کتابفروشی دنیا است، لبخند مشکوکی هم بزنید. اصلا ممکن است با خودتان فکر کنید که اینجا، در برابری جایی پر عظمت و فوق‌العاده، مثل Cărturești Carusel  در بخارست، حرفی برای گفتن ندارد. اما اینطور نیست!

طراحی داخلی، به نوعی یک جور تجربه بی پرواست؛ که با اجزایی مثل لوسترهای برق برقی، مانکن‌هایی که لباس ونیزی‌های قدیمی را به آنها پوشانده‌اند و بادبان‌هایی از در و دیوار آویزان شده‌اند، همراه شده است. چیزی که به جذابیت و گرمای فضا می‌افزاید، حضور گربه‌هایی است که مقیم این مکانند و آنها را در جای جای فروشگاه می‌بینید که در حال خمیازه کشیدن و چرت عصرانه، روی کپه ای از کتاب‌ها هستند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا