استفاده از نورخورشید جهت شارژ خودروهای برقی

سینا پرس : شرکت خودرو سازی آلمانی  BMW به طراحی گاراژی دست زده است که برای شارژ خودروهایی که با انرژی خورشیدی کار می کنند ، مورد استفاده قرار می گیرد . قابل توجه است که این گاراژ می تواند انرژی مورد نیاز خودروهای برقی ساخت این شرکت را تامین کند و برق اضافی را برای استفاده به خانه های مشتریان ارسال کند .

گاراژ شرکت BMW یک سیستم بدون سقف خورشیدی بوده که قادر به تولید و ذخیره سازی انرژی حاصل از خورشید است . این گاراژ  می تواند در طول روز انرژی خورشیدی را ذخیره کرده تا در شب برای شارژ خودروی برقی مورد استفاده قرار دهد .

جولیان لینیج (Julian Lienich) مدیر بخش تولید شرکت BMW ، در نمایشگاه بین المللی اخیر محصولات الکترونیکی که در لاس وگاس برگزار شده بود ، به همراه گروهی از محققان این شرکت برای به نمایش گذاشتن این گاراژ مولد برق حضور داشت . او در مصاحبه ای که در نمایشگاه انجام داده بود ، چنین توضیح می دهد : این چیزی است که ما برای ادغام کامل خودروهای برقی خود می خواهیم . به این معنی که خودروی برقی بخشی از خانه شما و جریان انرژی خانه تان باشد . با این روش شما انرژی خورشیدی خاص خود را و سیستم تولید و مصرف انرژی خانه خود را خواهید داشت و با سیستمی که ما عرضه می کنیم خودروی شما با خانه اتان ادغام می شود .

ساختار فیبر بامبو و کربن ، چهل پنل خورشیدی را که در سقف جاسازی شده اند ، تقویت می کند . این پنل های خورشیدی تقویت شده ، نور خورشید را از هر سو می گیرند و به انرژی خورشیدی تبدیل می کنند. لازم به ذکر است که  دیگر ادغام شارژ خورشیدی این گاراژ با خانه های هوشمند ، مزیت دیگر این سیستم محسوب می شود .

جولیان لینیج در ادامه توضیح می دهد ، در صورتی که فردی بخواهد اتومبیلش را فقط با انرژی خورشیدی شارژ کند و در طول روز امکان و وقت شارژ کردن نداشته باشد ، این گاراژ این امکان را به او می دهد که شب ها به شارژ خودروی خود بپردازد . این گاراژ در طول روز انرژی خورشیدی را ذخیره می کند تا مشتری بتواند از طریق انرژی ذخیره شده ، در شب اتومبیل خود را شارژ کند. لازم به یادآوری است که ما این گاراژ را از طریق سیستم انرژی خانه های هوشمند مدیریت می کنیم و با این روش این خانه های هوشمند کاملا با این سیستم ادغام می شوند .

شرکت BMW اعلام کرد که این گاراژ و انرژی تولیدی آن با خودروهای سری i3 و i8 متناسب خواهد بود و گاراژ مولد انرژی خورشیدی نیز تا سال 2016 در دسترس مصرف کنندگان محصولات این کمپانی قرار خواهد گرفت . پیش بینی می شود که کاربرد این گاراژ در ایالات متحده امریکا  در سال های آینده افزایش چشمگیری داشته باشد .

قابل توجه است که این تکنولوژی برای هر میزان بودجه ای طراحی نشده است و به نسبت هزینه بالائی برای مشتری در بر خواهد داشت  اما این شرکت آلمانی امیدوار است که به زودی سیستم مذکور را در دسترس همگان قرار دهد .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا