زنگ درب های هوشمند ابزار نظارتی پلیس در آمریکا شد

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،در شرایطی که هزینه نصب و راه اندازی دوربین‌های باکیفیت امنیتی بالاست، محبوبیت زنگ درهای هوشمند برای حفظ امنیت و شناسایی دزدان و خرابکاران در آمریکا رو به افزایش است و حال شرکت آمازون قصد دارد با همکاری نیروهای پلیس از این محصولات کم هزینه برای ایجاد یک شبکه کنترل و نظارت استفاده کند.

ادارات پلیس سراسر آمریکا تصمیم گرفته اند در شهرهایی با کمتر از ۳۰ هزار نفر جمعیت، این زنگ‌های در را با تخفیف زیاد یا حتی به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار دهند تا از این طریق بتوان از ابزاری جدید برای فیلمبرداری از محیط اطراف و ایجاد یک شبکه جامع و گسترده کنترل و نظارت استفاده کرد.

زنگ‌های هوشمند رینگ در صورت حرکت مشکوک یا ایجاد صدایی مبهم در محیط اطراف به طور خودکار ضبط تصویر و صدا را آغاز می‌کنند و می‌توان از این اطلاعات برای شناسایی دزدان و خلافکاران استفاده کرد.

پلیس آمریکا معتقد است با استفاده از تصاویر ضبط شده توسط زنگ‌های رینگ تحقیقات در مورد جنایتکاران ساده‌تر می‌شود. البته هنوز مشخص نیست آیا تمهیداتی برای حفاظت از حریم شخصی افراد بیگناهی که چهره شأن ممکن است در این تصاویر ثبت شود، اندیشیده شده است یا خیر.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا