چارچوبی برای شبیه سازی عامل مبنا مبتنی بر معماری ریزسرویس

از همین رو، پژوهش های فراوانی بر روی ساختارهای مختلف نرم افزارهای شبیه سازی شده انجام شده است. در پیاده سازی مدل های شبیه سازی تنوع بسیاری وجود دارد که انتخاب یکی از این نوع ها برای پیاده سازی، وابسته به نوع سیستم مورد نظر برای شبیه سازی است.

امروزه رویکرد جدی و مهمی در حوزه ایجاد این شبیه سازها به وجود آمده است و آن هم امکان در نظر گرفتن موجودیت های مختلف در قالب عامل های خودمختار، مستقل و هدفمند، در شبیه سازی است که به شبیه سازی های عامل مبنا معروف هستند.

اگر چه شبیه سازهای عامل مبنای کنونی امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند و دارای مزیت های فراوانی هستند، ولی امکان اجرای توزیع شده آنها وجود ندارد. این موضوع، مقیاس پذیری این ابزارها یا چارچوب ها را بسیار محدود می کند.

از این رو، چارچوب طراحی شده در مقاله ای تحت عنوان « یک چارچوب شبیه سازی عامل مبنا مبتنی بر معماری ریزسرویس» به کاربران این امکان را می دهد که با در نظر گرفتن هر یک از عامل ها در قالب یک ریزسرویس و بر مبنای قواعد و اصول معماری های مبتنی بر ریزسرویس، شبیه سازی خود را به صورت توزیع شده اجرا کنند که بتوانند هم مزایای معماری ریزسرویس را در شبیه سازی خود داشته باشند و هم از مزیت های شبیه سازی های توزیع شده و عامل مبنا استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، مقاله «یک چارچوب شبیه سازی عامل مبنا مبتنی بر معماری ریزسرویس» عنوان مقاله ای است که در پنجمین کنفرانس وب پژوهی که در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، اراده شد. این مقاله توسط طلایه ریاحی و مهرداد آشتیانی از دانشکده مهندسی کامپیوتر، دانشگاه علم و صنعت ایران تالیف و به این کنفرانس ارائه شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا