تکلیف تمام طرح های کلان ملی مشخص می شود

 دکتر وحید احمدی در گفت و گو با ایرنا، گفت: در جلسه آتی شورای عالی عتف که در یک یا دو هفته آینده برگزار می شود میزان و نحوه پرداخت بودجه به طرح های کلان ملی مشخص می شود.وی خاطر نشان کرد: دستورالعمل مدیریت و راهبری طرح های کلان ملی تصویب شده و قرار است در جسله بعدی شورای عالی عتف در دستور کار قرار گیرد و تصویب نهایی شود.

معاون پژوهشی وزیر علوم افزود: در همین رابطه کمیته ای متشکل از وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، نیرو، نفت، صنعت، معدن و تجارت،ارتباطات و فناوری اطلاعات، دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح، معاون علمی و فناوری رییس جمهور، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور، روسای دانشگاه های تهران، صنعتی امیرکبیر، علامه طباطبائی، علوم پزشکی تهران و آزاد اسلامی تشکیل شد تا در خصوص نحوه تامین اعتبار هر یک از طرح های کلان ملی مصوب و اصلاح ساختار اجرایی آنها پیشنهادی به جلسه آتی شورای عالی عتف ارایه شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: قرار است دستورالعمل مدیریت و راهبری طرح های کلان ملی در جلسه بعدی شورای عالی عتف برود تا بر اساس آن پرداخت طرح ها صورت گیرد.احمدی ادامه داد: شورای عالی عتف از میان 47 طرح کلان ملی تعیین می کند که کدام طرح به چه نحوی ادامه پیدا کند.

***پیشرفت چهار درصدی طرح های کلان ملی

وی در رابطه با میزان پیشرفت طرح های کلان ملی نیز گفت: طرح های کلان ملی از آغاز فعالیت در سال 91-90 تا کنون به میزان بودجه ای که دریافت کرده اند، بطور میانگین چهار درصد پیشرفت داشته اند.

احمدی خاطر نشان کرد: پیشرفت برخی طرح ها 10 تا 15 درصد بوده ولی برخی طرح ها نیز متوقف بوده و پیشرفتی نداشته اند بطوریکه پیشرفت آنها صفر گزارش شده است بنابراین میانگین پیشرفت 47 طرح کلان ملی از آغاز فعالیت تا کنون به ازای بودجه ای که دریافت کرده اند، چهار درصد گزارش شده است.

***اختصاص حدود 115 میلیارد تومان بودجه به طرح های کلان ملی

وی در مورد بودجه ای که تا کنون به طرح های کلان ملی اختصاص یافته است ، گفت: از زمان آغاز فعالیت طرح های کلان ملی تا کنون تنها حدود 110 تا 115 میلیارد تومان به این طرح های اختصاص یافته است .احمدی توضیح داد: از 42 میلیارد تومان ردیف بودجه ای که در سال 93 برای طرح های کلان ملی پیش بینی شده بود تنها 50 درصد این بودجه پرداخت شد.

وی در مورد بودجه سال 94 طرح های کلان ملی نیز با بیان اینکه امسال نیز بودجه طرح های کلان ملی افزایش نیافته است و مانند سال گذشته 42 میلیارد تومان ردیف بودجه برای این طرح ها در نظر گرفته شده است، ابراز امیدواری کرد که 100 درصد آن، پرداخت شود.

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: در سال گذشته به طرح های کلان ملی بودجه پرداخت شد که دستگاه های متقاضی از آنها اعلام حمایت کرده و متعهد شده بودند که 50 درصد بودجه آنها را پرداخت کنند که به این ترتیب به 33 طرح کلان ملی که دستگاه های متقاضی داشتند، بودجه پرداخت شد.
احمدی افزود: امسال نیز مانند سال گذشته بودجه به طرح های کلان ملی اختصاص می یابد که دستگاه های متقاضی داشته باشند و 50 درصد بودجه آنها را تقبل کنند.تعداد طرح­ های کلان ملی مصوب شورای عالی عتف ۴۷ طرح است که از میان آنها ۳۳ طرح دارای حامی رسمی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا