تسهیلات صادراتی به محصولات دانش بنیان اختصاص می یابد

 سورنا ستاری امروز در افتتاحیه دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران (چهارمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های پیشرفته)، گفت: بحث‌های فناوری در دولت جدید به جد در حال پیگیری است در این راستا امکانات خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان دیده شده است.به گفته ستاری، افتخار ما سرمایه‌های انسانی و مغزهای متشکل جوان در کشور است. چرا که آنها تنها می‌توانند برای کشور ثروت‌آفرینی داشته باشند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: در حوزه صادرات محصولات دانش بنیان، تسهیلات خوبی را برای تبادل تکنولوژی در نظر داریم که به زودی این تسهیلات در حوزه صادرات را اعلام خواهیم کرد.

وی درباره نمایشگاه فناوری و نوآوری «اینوتکس»، گفت: این نمایشگاه به صورت پایلوت است و فناوری‌ها و نوآوری‌های پیشرفته در عرصه‌های مختلف در آن به نمایش گذاشته شده است.

ستاری اظهار داشت: در اقتصاد دانش بنیان نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی هستیم. ولی ایده‌ها، دانش و فرهنگ در کشور مهمتر هستند و باید بر این اساس به اقتصاد دانش بنیان دست یابیم.

وی همچنین در افتتاحیه دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران گفت: نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۵ جزء کارهایی است که در حوزه بین‌المللی و صادرات فناوری پایه‌ریزی شده است.

وی افزود: هفته گذشته نشست موفقی با حضور متخصصان جوان ایرانی را در کشور برگزار کردیم که اینوتکس بخشی از این نشست به شمار می آید و اکنون به عنوان یک پایلوت اکنون در حال برگزاری است.معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: در این نمایشگاه تسهیلاتی که در آینده برای صادرات فناوری در نظر گرفته می‌شود، مورد ارزیابی قرار می گیرد اگر این تسهیلات مشکل نداشته باشد، به صورت عمومی ارائه می‌شوند تا توسعه فناوری را در کشور ایجاد کنند.

ستاری گفت: باید حرکت‌هایی انجام دهیم تا بتوانیم توسعه فناوری را از طریق بخش خصوصی به نتیجه برسانیم.وی با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هیچ همکاری با بخش دولتی نداشته است، گفت: بخش دولتی را مجبور کردیم فناوری‌های کشور را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد تا به نتایج مطلوبی در کشور برسیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص تسهیلاتی که قرار است در حوزه صادرات به شرکت‌های دانش بنیان ارائه دهد، گفت: قرار است این تسهیلات با همکاری اتاق بازرگانی و وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شود.ستاری درباره ربات جراحی سینا که در حاشیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۵ رونمایی شد، گفت: این دستگاه نمونه یکی از نوآوری‌های فوق‌العاده در سطح فناوری‌های روز دنیاست. وی ابراز امیدواری کرد و گفت: امیدواریم که این ربات با همکاری وزارت بهداشت وارد حوزه درمان شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا