آینده استفاده از خدمات ماهواره ای در آسیا روشن است

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،مرتضی براری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: یک مطالعه آینده پژوهی در مورد بازار ماهواره‌های کوچک در آسیا و اقتصادی که این فناوری می‌تواند داشته باشد، نشان می‌دهد که تقاضا برای ارسال ماهواره‌ها و استفاده از سرویس‌های آنها در قاره آسیا به شدت در حال افزایش است. به نحوی که کشورهای چین، هند، سنگاپور و تایلند برای گرفتن سهم بازار خود از فناوری فضایی و ماهواره در این قاره، برنامه‌ریزی مدونی کرده‌اند.

رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه امروزه بهترین راه برای افزایش بهره وری در حوزه‌های مختلف، استفاده از فناوری‌های نوین است و استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهایی زیادی حول محور افزایش بهره وری شکل گرفته‌اند، ادامه داد: فناوری فضایی با ارائه خدماتی نوین و کاربردی در این زمینه می‌تواند ابزار بسیار کارآمدی در این زمینه باشد.

براری با بیان اینکه استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای فضاپایه بسیاری در بخش‌های مختلفی مثل کشاورزی، مدیریت منابع آب، مدیریت انرژی و… در سراسر دنیا شکل گرفته‌اند که باعث افزایش چشمگیر بهره وری در این بخش‌ها شده‌اند، ادامه داد: برای مثال پروژه موییس با ارائه اطلاعات کاربردی بر پایه داده‌های ماهواره‌ای روی تلفن همراه کشاورزان اوگاندایی از قبیل اطلاعات هواشناسی، بازار، بیمه و… باعث شده تا برداشت محصول ذرت این کشاورزان ۷۰ درصد بیشتر از کشاورزان دیگر باشد و برداشت سویا، حبوبات و کنجد هم با این استفاده از این خدمات افزایش قابل‌توجهی داشته است.

وی با تاکید براینکه سازمان فضایی آمادگی دارد تا با همکاری افراد خلاق، نوآور و کارآفرین با ارائه خدمات فضاپایه باعث افزایش بهره وری در حوزه‌های مختلف کشور شود، اضافه کرد: طراحی و ساخت و تحویل در مدار ماهواره‌های عملیاتی و کاربردی سنجش از دور راداری و اپتیکی و اپراتوری ماهواره مخابراتی توسط کنسرسیوم‌های توانمند داخلی از دیگر اولویت‌هایی است که با جدیت در سازمان فضایی در حال پیگیری است.

معاون وزیر ارتباطات گفت: تاکنون جلسات کارشناسی و فنی زیادی با بخش خصوصی برگزار شده و خوشبختانه نتایج بسیار خوبی نیز حاصل شده است. در تلاشیم تا با تداوم فعالیت‌ها و همکاری تنگاتنگ با بخش خصوصی، مسیر روشنی برای بخش فضایی کشور رقم بزنیم. امسال شاهد نتایج بسیار مؤثری خواهیم بود که خبرهای خوش آن‌را در آینده‌ای نزدیک خواهید شنید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا