شرایط اظهارنظر دانشجویان و اعضای هیأت علمی آسیب شناسی شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، دکتر محمود نیلی احمدآبادی، ضمن بیان این مطلب به راهکارهای توسعه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: کرسی‌های آزاداندیشی موضوعی نیست که برگزاری آن توسط مدیریت دانشگاه‌ها اتفاق بیفتد. در واقع اعضای هیأت علمی باید این کرسی‌ها را برگزار کنند و این اتفاق زمانی خواهد افتاد که آن‌ها احساس مفید و آماده بودن شرایط را داشته باشند و مطمئن شوند بعد از اظهار نظر احتمالاً مورد هجمه قرار نخواهند گرفت که البته شکستن این فضا نیز لزوماً کار دانشگاه‌ها نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: تمامی مجموعه و کسانی که فضای کشور را مدیریت می‌کنند اعم از رسانه‌ها باید فضای لازم برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و ایجاد شرایط لازم در این زمینه را فراهم کنند. در واقع این فضا در جمع و گروه‌های دانشگاهی وجود دارد. اما این موضوع امری متفاوت با فعالیت‌های عادی دانشگاه است و این طور نیست که فقط مراکز دانشگاهی فضای لازم برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی را فراهم نمایند.

رئیس دانشگاه تهران همچنین با بیان اینکه نمی‌توان عنوان کرد رخوتی بین دانشجویان برای حضور در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی حاکم است، گفت: ممکن است به موضوعات اصلی و کلیدی حوزه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و… که مسائل مهم کشور است در کرسی‌های آزاداندیشی کمتر پرداخته شود. اما فکر می‌کنم برای اظهارنظر درباره این مسائل باید شرایط آن توسط مجموعه کشور فراهم شود و لزوماً دانشگاه‌ها در این زمینه دخیل نیستند.

دکتر نیلی از حمایت این دانشگاه از فعالیت‌های تمامی تشکل‌های دانشجویی خبر داد و گفت: تاکنون هر تقاضایی از سوی تشکل‌های مختلف و انجمن‌های علمی دانشجویی برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و برنامه‌های دیگر مطرح شده، مورد موافقت مسئولان قرار گ

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا