فرانسوی ها برای ارتش آمریکا پهباد می سازند

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، پروت فرانسوی که یکی از رقبای جدی شرکت پهپادسازی چینی دی جی آی محسوب می شود قرار است برای ارتش آمریکا پهپادهای شناسایی و گشت زنی کوتاه برد بسازد. تمامی شرکت های انتخاب شده توسط ارتش امریکا بدین منظور آمریکایی و اروپایی هستند و چینی ها به طور کامل از این طرح کنار گذاشته شده اند.

اگر چه دی جی آی یکی از شرکت های بزرگ و مطرح چینی سازنده پهپاد در جهان است، اما مجموعه های دیگری مانند ۳D Robotics و GoPro قصد دارند خود را به عنوان جایگزین هایی برای دی جی آی مطرح کنند و جلوی عقد قراردادهای بزرگ با این شرکت چینی در زمینه تولید پهپاد در جهان را بگیرند.

در حال ۷۰ درصد از بازار کل تولید پهپادها مربوط به پهپادهای نظامی و تنها ۳۰ درصد از این بازار مربوط به پهپادهای غیرنظامی است که برای فیلم سازی (۱۷ درصد) و مدل سازی در مورد تغییرات آب و هوایی (۱۳ درصد) به کار می روند.

پروت برای تولید نمونه اولیه پهپادهای شناسایی خود ۱۱ میلیون دلار بودجه از وزارت دفاع آمریکا دریافت کرده است. این پهپادها قادر به ۳۰ دقیقه پرواز و پیمودن مسیرهایی حداکثر ۳ کیلومتری هستند. همچنین مونتاژ و سرهم کردن پهپادهای یادشده توسط یک سرباز عادی به کمتر از دو دقیقه زمان نیاز دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا