معاینات دوره ای ، کلید کاهش تلفات سرطان پستان

مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد انجام ماموگرافی mammography و انجام  معاینات دوره ای در زنان 50 تا 69 ساله می تواند به میزان چهل درصد از خطر مرگ بر اثر سرطان پستان کاسته و شانس مداوای این افراد را افزایش دهد .

در همین زمینه پرفسور استفن دافی Stephen Duffy  از دانشگاه کوئین مری Queen Mary University  لندن اعلام کرد : " نتایج این پژوهش های جدید ، سبب افزایش امیدواری در بین زنان سراسر جهان خواهد شد زیرا با انجام دوره ای مامو گرافی زندگی بسیاری از انسان ها حفظ می شود . شواهد موجود نشان می دهد که معاینه دوره ای ، نقشی حیاتی در تشخیص به موقع و اولیه سرطان پستان داشته و این موضوع نیز ارتباطی مستقیم با کاهش میزان تلفات و مرگ و میر ناشی از این بیماری دارد."  لازم به ذکر است که پرفسور استفان دافی برای دستیابی به نتیجه فوق ، به همراه تیمی از پژوهشگران بین المللی از 16 کشور مختلف دنیا ، اقدام به بررسی جامع تاثیرات مثبت و منفی روش های معاینه و آزمایش سرطان پستان کرده است . این مطالعات بر پایه آنالیز مدارک به دست آمده از 11 روش درمانی کنترل شده بود که به صورت تصادفی انتخاب شدند . در این مطالعات همچنین مطالعه و پژوهش مرتبط در این زمینه نیز مورد بررسی قرار گرفت .

پرفسور دافی در ادامه توضیحات خود افزود : " علی رغم اینکه شواهد نشان دهنده موثر بودن مامو گرافی در شناسائی به موقع سرطان پستان است ، هنوز نیاز به انجام پژوهش های بیشتری جهت بررسی و معاینه دقیق تر این بیماری وجود دارد . یکی از این موارد  ، استفاده از روش جدید digital breast tomosynthesis است که قادر به ارائه تصاویر سه بعدی با دقت بالا از بافت های درونی بدن بوده و می تواند در بخش هایی که دارای بافتی متراکم تر هستند ، تصویر برداری دقیق تری انجام دهد . "

لازم به توضیح است که آخرین پژوهش ها و مطالعات  غربالگری سرطان پستان در سطح جهان توسط آژانس بین المللی تحقیقات سرطان International Agency for Research in Cancer (IARC) و آژانس تخصصی سرطان در سازمان بهداشت جهانی در سال 2002 میلادی  انجام شده بود .

شرح کامل این پژوهش های جدید درباره سرطان پستان در اخرین شماره مجله پژشکی نیو انگلند New England Journal of Medicine منتشر شده است .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا