رابطه جستجو در فضای مجازی با رخدادهای دنیای واقعی

البته، نحوه‌ استفاده کاربران از موتورهای جستجو در طول سال‌های اخیر تکامل‌یافته اما، اصول اولیه‌ انجام یک جستجو تا حد زیادی بدون تغییر باقی‌مانده است.

از این رو، به دلیل اهمیت و گسنرش استفاده از موتورهای جستجو، تحلیل رفتار کاربران در موتورهای جستجو از ابعاد مختلفی حائز اهمیت خواهد بود.

در مقاله ای تحت عنوان «تحلیل رفتار کاربران در موتور جستجوی بومی دررابطه با حوزه سلامت» رفتار کاربران در موتور جستجوی بومی در رابطه با موضوع بهداشت و سلامت با هدف تحلیل رفتار آنها بررسی شده است.

به این منظور در این پژوهش به تحلیل رفتار کاربران از بازه زمانی مرداد تا بهمن 95 در رابطه با موضوع سلامت پرداخته شده است. در ابتدا پرس وجوهای سلامت بر اساس نیاز اطلاعاتی کاربر به سه دسته اصلی درمانی، بیماری و علائم تقسیم بندی و سپس به تحلیل رفتار کاربران در رابطه با هر یک از این دسته ها پرداخته شده است. نتایج حاصل از این پژوهش نشان می دهد که این دسته ها مستقل از هم نیستند و درطول هر نشست انتقال هایی بین آنها و توسط کاربر صورت می گیرد و بر این اساس امکان وقوع هر یک از انواع پرس وجوهای سلامت را در هر نشست پیش بینی شده است.  درنهایت این مقاله با بررسی زمانی جستجوهایی که درمورد بیماری های دیابت و ایدز است متوجه شده که کاربران به رخدادهای بیرونی واکنش نشان می دهند و میزان جستجوها نسبت به رخداد پیش آمده در دنیای واقعی افزایش پیدا می کند.

بر اساس این گزارش، مقاله «تحلیل رفتار کاربران در موتور جستجوی بومی دررابطه با حوزه سلامت» که در پنجمین کنفرانس وب پژوهی که توسط دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، ارائه شد توسط محمد صادق زاهدی،حامد طاهرخانی، مسعود رهگذر، مژگان فرهودی از گروه تحقیقاتی پایگاه داده، پردیس دانشکده های فنی، دانشگاه تهران و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران ارائه شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا