تولید لپ تاپ ویروسی با قیمت یک میلیون دلار

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،یک لپ تاپ آلوده به برخی از مخرب‌ترین بدافزارهای ساخته شده، بسیار خطرناک به نظر می‌رسد. اما یک هنرمند چنین ماشینی ابداع کرده و آن را با قیمت یک میلیون دلار معرض فروش قرار داده است.

جالب آنکه چنین لپ تاپی در وب تاریک عرضه نشده بلکه در یک حراجی هنری آنلاین برای فروش ارائه شده است. در حال حاضر قیمت پیشنهادی برای این دستگاه حدود ۱.۲ میلیون دلار است.

«گائو او دانگ» این لپ تاپ را ابداع کرده و «تداوم آشفتگی» نامیده است. اثر هنری مذکور در حقیقت یک سامسونگ نت بوک قدیمی با سیستم عامل ویندوز ایکس پی است که آلوده به ۶ مورد از خطرناک‌ترین بدافزارها جهان است. به گفته دانگ ویروس‌های موجود در این دستگاه در مجموعه خسارتی ۹۵ میلیارد دلاری در جهان به بار آورده اند.

یکی از ویروس‌های به کار رفته در این لپ تاپ، باج افزار «WannaCry» است. علاوه بر آن ویروس‌هایی قدیمی مانند بدافزار ۲۰ ساله ILOVEYOU در لپ تاپ وجود دارد.هرچند به نظر می‌رسد فروش چنین دستگاهی خطرناک باشد اما دانگ ادعا می‌کند احتیاط‌های لازم برای جلوگیری از گسترش ویروس‌های موجود در دستگاه را انجام داده است.

به نوشته وب سایت حراجی که این لپ تاپ را عرضه کرده؛ دستگاه مذکور کاملاً ایزوله است تا از گسترش ویروس‌های آن جلوگیری کند.همچنین خالق این اثر هنری هشدار داده لپ تاپ مذکور فقط به دلایل آکادمیک ابداع شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا