معبد صورتی که اژدهای عجیبی به دور آن پیچیده شده است

بازدیدکنندگانی که به وات سامفران می‌آیند، با چشم‌اندازی واقعاً حیرت‌انگیز مواجه خواهند شد؛ زیرا ارتفاع این معبد برج‌شکل 17 طبقه است.ظاهر آن به شکل استوانه بوده و تمام سطح بیرون آن با رنگ صورتی‌ رنگ‌آمیزی شده است. در تمام طول ارتفاع این بنا، یک مجسمه‌ی اژدهای غول‌پیکر از پایین تا بالا به دور آن پیچیده است.

ایده طراحی این معبد استثنایی پس از هفت روز روزه گرفتن به ذهن یک راهب بودائی رسید. این تصویر پس از چند روز تفکر و تهذیب نفس به فکر او رسیده و در ذهن او تجسم شده است.سپس این معبد بودائی مطابق با تصویر ذهنی این راهب ساخته شد و ارتفاع آن نیز 80 متر در نظر گرفته شد تا نماد سن بودا حین مرگ باشد.

همان‌طور که وب‌سایت gotothailand.com توضیح می‌دهد، باغ‌های زیبا و باشکوهی اطراف این معبد وجود دارند و معبد هیچ‌گاه شلوغ نمی‌شود. در واقع بسیاری از افراد آن را یکی از «الماس‌های پنهان» شهرستان می‌دانند.درباره‌ی خود معبد بودائی می‌توان افزود که مجسمه‌ی اژدهای آن در واقع یک راه‌پله است. بخش‌هایی از راه‌پله‌ی درون اژدها باگذشت زمان زوال یافته‌اند؛ به همین دلیل راه‌پله و آسانسوری در داخل خود معبد تعبیه‌ شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا