پایگاه جامع داده‌های محیطی دریایی راه اندازی می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، ایران با داشتن تقریباً ۵ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مرز آبی در شمال و جنوب کشور دارای ظرفیت‌های عظیمی در توسعه صنایع دریایی است؛ از این رو نیاز به وجود یک بانک اطلاعاتی دقیق از شرایط محیطی دریاهای کشور دارد. در این راستا، گروه دریایی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف به عینیت رساندن تمامی ظرفیت‌های دریایی ایران، اقدام به راه اندازی پایگاه جامع اطلاعات محیط دریایی برای استفاده عموم کرده است.

کاربران و متخصصان کشور می‌توانند داده‌های مربوط به تحقیقات خود را در این پایگاه به اشتراک بگذارند، سایت‌های جهانی را با ارائه لینک‌های مربوط معرفی کنند و یا نظر خود درباره داده‌های موجود را از طریق گذاشتن کامنت در پایگاه اعلام کنند.

این پایگاه به همت گروه دریایی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با مشارکت سازمان‌های عضو شبکه ملی ناوگان تحقیقات دریایی شامل پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی، سازمان نقشه برداری کشور، سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح و مؤسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی کشور راه‌اندازی شده است.

مخاطرات دریایی، مدل‌های جوی و اقیانوسی، داده‌های اقیانوسی، پیش‌بینی جوی و اقیانوسی، داده‌های ماهواره‌ای و اقلیم اقیانوسی، نقشه‌های پویا و چند لایه‌ای، پایش بلادرنگ اقلیم، ژرفاسنجی و عوارض کلی، داده‌های سطحی، زمین‌شناسی دریایی، ایستگاه‌های روی سطح زمین و نرم‌افزارهای کاربردی از جمله بخش‌های این شبکه است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا