دانشگاه علم و فرهنگ باید جزء 10 دانشگاه برتر کشور در افق 1404 شود

سیناپرس: دکتر طیبی در آیین دانش آموختگی فارغ التحصیلان دانشگاه علم و فرهنگ که عصر یکشنیه در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد،با اشاره تدوین سند جایگاه جهاد دانشگاهی در افق 1404 در دوره قبل ریاست بر جهاد دانشگاهی گفت: در برنامه های اجرایی این سند تاکید شده است که دانشگاه علم و فرهنگ باید به برترین دانشگاه فناور بنیان کشور تبدیل شود.همچنین قرار گرفتن این دانشگاه در بین 10 دانشگاه برتر کشور هم جزو برنامه های ما بود که کاملا دست یافتنی است.

وی افزود: یکی از دلایل انتخاب این هدف گذاری این است که جهاد دانشگاهی نگاه کاملا علمی و مسئله محور به حل مشکلات امروز و فردا جامعه دارد و فعالیت های خوبی را هم در حوزه توسعه علمی و فناورانه کشور انجام داده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مجموعه ای که می تواندکار علمی و فناورانه  انجام دهد به این معناست که فیزیک علم را فهمیده و می تواند علم را به فناوری تبدیل کند و در قالب محصولات و خدمات مختلف شامل علوم انسانی، پزشکی و مهندسی به جامعه ارائه دهد دراین راستا و برای انتقال این تجربه گران سنگ جهاد دانشگاهی به بدنه جامعه، دانشگاه علم و فرهنگ راه اندازی شد.

رئیس جهاد دانشگاهی تصریح کرد: برنامه جدید جهاد دانشگاهی این است که ارتباط قوی بین پژوهشگاه ها و پژوهشکده های جهاد با دانشگاه علم و فرهنگ برقرار شود تا تمام فارغ التحصیلان دانشگاه هم دارای دانش بوده و هم دانش خود را در عرصه عمل پیاده کنند.

دکتر طیبی در ادامه سخنانش تجربه های شخصی 34 سال حضور از سال 1359 در جهاد دانشگاهی را برای فارغ التحصیلان بیان کرد.

وی با بیان اینکه حفظ سلامت کاری به خصوص سلامت محیط کار یکی از مهمترین عوامل پیشرفت است، گفت: همیشه در هر موقعیتی فرصت کسب ثروت نامشروع وجود دارد که همیشه باید از آن پرهیز کرد به عنوان مثال چنانچه در بحث خرید محصولات مورد نیاز یک واحد تن به خرید خارجی و سودهای زودبازده آن بدهیم و چندان به تامین منابع مورد نیاز از توان داخلی توجه نکنیم اولین عارضه آن عدم کسب شغل توسط فرزندانمان در داخل کشور است.

 رئیس هیات امنای دانشگاه علم و فرهنگ اظهارکرد: همیشه سعی کنید که از موضوع کارتان لذت ببرید و بزرگ فکر کنید و پله ای بعدی را در ذهنتان تجسم کنید و تلاش کنید که در هر پله تخصص لازم را کسب کنید.

وی تاکیدکرد: چنانچه در سازمان محل کارتان درآمد کافی ندارید برای اعتراض به این مشکل کم کاری نکنید که افت بزرگی است.همچنین به تمام نقاط قوت و ضعف خود آشنا باشید و تظاهر به دانستن تمام مسائل نکنید چون خیلی زود دستتان رو می شود.

دکتر طیبی با بیان اینکه با پرسنل زیردست خوش رو باشید، خاطرنشان کرد: اگر توان خوب علمی و فناوری دارید که فعالیت خصوصی راه اندازی کنید در انتخاب نوع فعالیت دقت لازم را به خرج دهید.

گفتنی است،در آیین دانش آموختگی فارغ التحصیلان دانشگاه علم و فرهنگ که عصر یکشنیه در سالن همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد، دکتر هاشمی معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم،تحقیقات و فناوری، دکتر احمدی معاون وزیر ورزش و جوانان، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و دکتر ایمانی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ حضور داشتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا