۲۰۰ میلیون نفر با بالا آمدن آب دریاها بی خانمان شدند

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،بررسی که در این زمینه توسط آکادمی ملی علوم ایالات متحده صورت گرفته نشان می‌دهد میزان بالا آمدن آب دریاها و اقیانوس‌ها بیشتر از میزانی است که قبلاً پیش بینی شده بود و علت این مساله افزایش روند آب شدن یخ‌ها در گرینلند و قطب شمال است.

پیش از این تصور می‌شد حداکثر میزان بالاآمدن آب دریاها و اقیانوس‌ها تا سال ۲۱۰۰ کمتر از یک متر خواهد بود، اما حالا مشخص شده این رقم ممکن است به دو متر هم برسد که نتایج آن بسیار خطرناک بوده و یکی از پیامدهای آن بی خانمان شدن حدود ۲۰۰ میلیون نفر در کشورهای مختلف است.

در بخشی از این گزارش تصریح شده اگر روند گرمایش زمین و تصاعد گازهای گلخانه‌ای تغییر کند، میزان بالا آمدن آب‌های دریاها و اقیانوس‌ها در سواحل مختلف تا سال ۲۱۰۰ رقمی بین ۶۲ تا ۲۳۸ سانتیمتر خواهد بود. البته این پیش بینی با فرض گرم شدن ۵ درجه‌ای دمای کره زمین تا سال ۲۱۰۰ انجام شده است.

علاوه بر این، پژوهشگران پیش بینی کرده اند که تا سال ۲۱۰۰ در مجموع نواحی به وسعت ۱.۷۹ میلیون کیلومتر مربع در کل جهان به زیر آب می‌رود. این رقم برابر با مساحت کشور لیبی است.

بسیاری از نواحی زیر آب رفته در سال‌های آینده زمین‌هایی مساعد برای کشاورزی در دلتای نیل، بنگلادش و غیره هستند. تداوم این وضعیت زندگی در شهرهای بزرگی مانند نیویورک، لندن و شانگهای را نیز برای مردم دشوار می‌کند.

نویسندگان این گزارش می‌گویند برای مقابله با این شرایط و جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی تا سال ۲۱۰۰ هنوز ۵ درصد شانس وجود دارد و دولت‌های جهان باید تلاش‌های خود را در این زمینه افزایش دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا