طرح رستار از ایده های فناورانه حمایت می کند

ناصر نوروزی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سیناپرس اصفهان با اشاره به فراخوان اولیه طرح رستار اظهار کرد: شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با هدف توسعه کسب وکارهای دانش‌بنیان حاصل از فعالیت‌های علمی و فناوری دانشگاههای همکار شهرک در استان بنا دارد طرحی را برای حمایت از کارآفرینان به اجرا بگذارد تا در قالب این طرح از پایان نامه های مقطع کارشناسی ارشد و رساله های دکتری به صورت نظام مند حمایت شود.
وی در خصوص هدف از این برنامه ابراز کرد: هدف از اجرای این طرح کمک به تبدیل ایده‌های اولیه متقاضیان به ایده‌های اثبات شده و تبدیل آن به نمونه محصول و یا خدمت قابل ارائه به بازار است.
 

 ارسال درخواست توسط استاد راهنمای اول
سرپرست مرکز رشد مقدماتی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان با تاکید بر اینکه پایان نامه های مذکور باید دارای ایده فناورانه و بازارگرا باشند، افزود: ثبت نام و ارسال درخواست حتما باید توسط استاد راهنمای اول پایان نامه یا رساله انجام شود.
وی در خصوص سقف حمایت از ایده ها بیان کرد: سقف حمایت برای مقطع کارشناسی ارشد 6 میلیون تومان و برای دکتری 8 میلیون تومان خواهد بود تنها در صورتی که ایده بازار پسند بوده و بتواند آینده مطلوبی داشته باشد.


نوروزی تصریح کرد: البته بسته به شرایط و کیفیت ایده های فناورانه سقف حمایت ها ممکن است تا 50 درصد افزایش پیدا کند که در این صورت نهایتا به پایان نامه های کارشناسی ارشد تا 9 میلیون تومان و به رساله های دکتری 12 میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.
 

ورود دانشگاه اصفهان به فراخوان دوم طرح رستار
وی با بیان اینکه در فراخوان اول دانشگاه های صنعتی اصفهان، علوم پزشکی اصفهان و هنر اصفهان را مورد هدف قرار دادیم تا کم و کاستی های طرح مورد ارزیابی قرار گیرد، گفت: دانشگاه اصفهان دانشگاهی جامع است و قصد داریم در فراخوان دوم که سیستم طرح جامع تر شد، دانشگاه اصفهان را نیز وارد کنیم.
 

ارزیابی 100 گروه در فراخوان اول
سرپرست مرکز رشد مقدماتی شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان یادآور شد: در فراخوان اول امکان حضور و ارزیابی 100 گروه یا نفر وجود دارد و زمانی که گروه ها تکمیل شود ظرفیت بسته خواهد شد اما در فراخوان های بعدی قصد داریم تعداد گروه ها را به 200 گروه افزایش دهیم.
وی در خصوص زمان ثبت نام متقاضیان اذعان کرد: ثبت نام متقاضیان صرفا در بازه زمانی ۲۸ اردیبهشت الی ۱۰ خرداد ماه جاری انجام می‌¬شود.
نوروزی خاطر نشان کرد: در صورتی ‌که قبل از ۱۰ خردادماه ظرفیت تقاضاهای دریافتی تکمیل شود فراخوان متوقف می‌شود لذا اولویت با کسانی است که زودتر ثبت نام کنند.
وی در خصوص زمان فراخوان های بعدی طرح رستار عنوان کرد: فراخوان دوم طرح از 6 الی 19 مهرماه و فراخوان سوم از 12 الی 25 بهمن ماه سال جاری خواهد بود.

گفتنی است حمایت‌­های برنامه رستار، شامل «اعتبار تحلیل بازار و توانمندسازی» و «اعتبار تحقیق و توسعه» بوده و مبلغ «اعتبار تحلیل بازار و توانمندسازی» ۲۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است.

همچنین «اعتبار تحقیق و توسعه» برای مقطع کارشناسی ارشد ۴۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال و برای مقطع دکترا ۶۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال است. این اعتبار پس از ارزیابی میان‌­دوره و بر مبنای نتایج کسب ­شده و تأیید شورای پذیرش پارسا، تا سقف ۳۰،۰۰۰،۰۰۰ برای مقطع کارشناسی ارشد و ۴۰،۰۰۰،۰۰۰ ریال برای مقطع دکترا قابل افزایش است.

علاقمندان ‌‌می­توانند با ارسال مدارک و مستندات لازم نسبت به ثبت‌نام در برنامه رستار اقدام کنند. علاوه بر تکمیل و ارسال فر‌‌م‌­های درخواستی به‌صورت تایپ شده در فایل word، باید از فایل‌­های تکمیل شده پرینت گرفته شود و پس از درج تمامی مهر و امضاهای لازم، اسکن تمامی مدارک و مستندات نیز به آدرس الکترونیکی rastar@istt.ir ارسال شود. لازم است فایل­‌های اسکن‌­شده با رزولوشن dpi ۶۰۰*۳۰۰ باشند.

ثبت نام متقاضیان منحصراً در بازه زمانی ۲۸ اردیبهشت لغایت ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ انجام می‌­شود و امکان بررسی درخواست­‌هایی که خارج از موعد مقرر ارسال می­‌شوند، وجود ندارد؛ همچنین حداکثر یکصد درخواست در این فراخوان دریافت خواهد شد و در صورتیکه قبل از ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ تعداد تقاضاهای دریافتی به یکصد درخواست برسد فراخوان متوقف می‌شود. ضمناً فراخوان بعدی برنامه رستار در مهرماه ۱۳۹۸ اعلام خواهد شد.

 

خبرنگار:سیدامیرحسین ابطحی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا