فناوری خریدنی نیست باید آن را فراگرفت

به گزارش سیناپرس سورنا ستاری روز شنبه در همایش علمی پژوهشی حکیم عمر خیام نیشابوری در دانشگاه نیشابور افزود: در تاریخ هیچگاه به اندازه امروز در آموزش هزینه نکرده ایم ولی برای رشد خلاقیتها باید در محیط و زیست بوم تغییر رخ دهد و این امر با پول ممکن نیست.
وی ادامه داد: این همان اتفاقی است که در قرن هفتم و هشتم باعث ظهور دانشمندان و شاعران بلندآوازه ای همچون خیام در ایران شد.
معاون رئیس جمهوری گفت: توسعه باید به شکل مفهومی اتفاق افتد، مثلا پیشرفت در شهری با قدمت نیشابور که دارای قدرت فناوری نرم است باید با برنامه ریزی تبدیل به شرکتهای خلاق و قدرت اقتصادی شود.
وی افزود: مشکلات هر شهر و استان باید توسط خود اهالی آن خطه حل شود، دانشگاهها باید به همین سمت هدایت شوند و محیطی فراهم کنیم که دانش آموختگان ما به شهرها و استانهای خودشان بازگردند.
ستاری ادامه داد: آنچه می تواند برای ما ارزش افزوده ایجاد کند خلاقیت و نوآوری است که آن را در جوانانمان با اقتصاد نفتی نابود کرده ایم و اعتماد به نفس را از آنان گرفته ایم.
وی گفت: توسعه یک امر وارداتی نیست بلکه ذاتی است، از داخل جامعه به واسطه محیطهای کسب و کار صحیح، حذف بوروکراسی و ارزش دادن به کارآفرینان اتفاق می افتد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: امروز نسل جدیدی از کارآفرینان متولد شده اند که بدون استفاده از پول نفت رشد کرده اند لذا قوانین و ضوابط مزاحم در حوزه توسعه کسب و کار باید حذف و جایگاه والای کارآفرین در جامعه مشخص شود.
ستاری که امروز برای حضور در همایش علمی پژوهشی حکیم عمر خیام به نیشابور سفر کرده همچنین از مرکز رشد و فناوری و افلاک نمای نیشابور بازدید خواهد کرد. نیشابور در فاصله 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
28 اردیبهشت ماه در تقویم رسمی کشور به نام روز بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری ریاضیدان، منجم و شاعر شهیر ایرانی نام گذاری شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا